نگاهی به جدیدترین محصولات اپل / آیفون ایکس معرفی شد / ویژگی های Apple watch Series 3 / پارکی هیجان انگیز برای اهالی کوپرتینو

نگاهی به جدیدترین محصولات اپل / آیفون ایکس معرفی شد / ویژگی های Apple watch Series 3 / پارکی هیجان انگیز برای اهالی کوپرتینو
سه شنبه 21 شهريور 1396 - 22:55

با برخی از جدیدترین محصولات اپل برای سال 2017 در این خبر آشنا شوید.

العالم - فضای مجازی

نگاهی به اپل پارک؛ مقر تازه اهالی کوپرتینو

خبرنگاران و مهمانان VIP توانستند برای نخستین بار و برای مراسم رونمایی از آیفون های جدید به مقر جدید اپل، یعنی اپل پارک قدم بگذارند و تئاتر حیرت انگیز استیو جابز را از نزدیک مشاهده کنند.

با توجه به همین موضوع، بسیاری از خبرنگاران اقدام به ثبت تصاویری از این مقر شبه بشقاب پرنده کرده اند و از نمادین ترین بخش های آن، از آمفی تئاتر مدیرعامل فقید گرفته تا پنجره های تمام قد و درختان تازه کاشته شده عکس گرفته اند. توجه به جزییات، در بهترین حالت خود است و مطمئناً با حضور در این مقر، می توان چند دهه نوآوری را حس کرد/ دیجیاتو

نگاهی به اپل پارک

ساعت هوشمند جدید اپل با نام Apple Watch Series 3 رونمایی شد

 

تیم کوک مدیر عامل اپل لحظاتی پیش از Apple Watch Series 3 به عنوان نسلسوم ساعت هوشمند خود و اولین مدل با قابلیت اتصال به شبکه LTE پرده برداشت.اتصال مستقیم به اینترنت پر سرعت یعنی حالا به راحتی می توانید با ساعت هوشمندخود موسیقی استریم کنید یا بدون نیاز به همراه داشتن آیفون، تماس تلفنی برقرارنمایید.

تیم کوک مدیر عامل اپل پس از رونمایی نسل سوم اپل واچ اعلام کرد این تلفنهوشمند برندهایی مثل رولکس، فسیل و اومگا را پشت سر گذاشته و حالا (احتمالاً ازنظر درآمد) به مقام اول در جهان دست یافته است، محصول موفقی که با استقبال بازار مواجه شده و سالی ۵۰ درصد رشد را تجربه می کند.

سری سوم از ساعت هوشمند اپل در صورت مجهز بودن به قابلیت ارتباط مخابراتی با قیمت ۳۹۹ دلار و بدون آن با رقم ۳۲۹ دلار به فروش می رسد. روند ثبت سفارش محصول از ۲۴ شهریور آغاز می شود و اولین سری خریداران از ۳۱ شهریور سفارش خود را دریافت خواهند کرد. نسخه اول اپل واچ هم از این به بعد ۲۴۹ دلار قیمت خواهد داشت.

در اپل واچ ۳ به لطف پردازنده جدید ۲ هسته ای که ۷۰ درصد از قبل سریع تر شده است سیری می تواند به شکل صوتی با شما گفتگو کند. سرعت وای-فای هم به لطف چیپ جدید W2 تا ۸۵ درصد بیشتر شده است اما در عین حال مصرف انرژی به نصف نسل قبلی کاهش یافته است. حالا به گفته اپل با بهبودهای انجام گرفته اپل واچ جدید می تواند تا ۱۸ ساعت با هر شارژ کاربران را همراهی نماید.

جالب است بدانید در مراسم رونمایی اعلام شد که مهندسین اپل به جای تلاش برای اضافه کردن آنتن مخابراتی به این ساعت هوشمند کوچک، نمایشگر دستگاه را به فرستنده و گیرنده امواج رادیویی تبدیل کرده اند. البته سیم کارت هنوز لازم است اما در این محصول مدل کوچکتری استفاده می شود که سیم الکترونیکی نام دارد.

مدل جدید ضمناً از نظر ابعاد با نسل قبلی یکسان است اما ضخامت بدنه ۲.۵ میلی متر بیشتر شده است. مثل همیشه بند های جدیدی هم از نایک و هرمس برای اپل واچ جدید معرفی شده است، در کنار رنگ بدنه جدید خاکستری برای بدنه.

در پایان گفتنی است که اپل واچ اولین ساعت هوشمند مجهز به ارتباط LTE محسوب نمی شود و پیش از این چنین قابلیتی را در محصولات دنیای اندروید مثل Gear S3 سامسونگ و نسل دوم از LG Watch Urbane مشاهده کرده بودیم.

Apple Watch Series 3

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را معرفی کرد

اپل در مراسمی که هم اکنون در حال برگزاریست، موبایل های جدیدش یعنی آیفون 8 و مدل پلاس آن را رونمایی کرد، که در واقع نسخه جدید و به روز شده آیفون 7 و 7 پلاس به شمار می روند و به پردازنده قوی تر، نمایشگر True Toneو دوربین جدید مجهز شده اند.

جهش از آیفون 7 به آیفون 8 کمی عجیب است و برای نخستین بار از زمان معرفی مدل 3GS در سال 2009 شاهد ارتقاء آیفون با حرف S نیستیم. به هر حال، ارتقاء یک شماره بدین معنا نیست که با محصول کاملاً جدیدی روبرو هستیم و آیفون 8 همچنان از طراحی مشابه مدل های سال 2014 آنها پیروی می کند.

اپل نمایشگر خانواده آیفون 8 را ارتقاء داده و حال از فناوری True Tone که برای نخستین بار در آیپد پروی 10.5 اینچی به کار رفت، استفاده می کند. بدین ترتیب، نمایشگر آیفون 8 می تواند به صورت خودکار با نور محیطی تطبیق یافته و رنگ هایی دقیق تر را به نمایش درآورد.

در بطن این دو موبایل، چیپست جدیدی به نام A11 Bionic به کار رفته که شش هسته پردازشی را در خود جای داده است.

دو هسته پر قدرت این چیپ مجتمع، 25 درصد سریع تر از پردازنده های چیپست A10 عمل می کنند و چهار هسته دیگر نیز 70 درصد سریع تر هستند.

به گفته اپل، پردازنده گرافیکی (GPU) این چیپست هم 30 درصد نسبت به نسل قبلی قوی تر شده است. البته باید دید آیا این آمار و ارقام در دنیای واقعی چگونه تغییر می کنند.

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

اپل رسما از آیفون X رونمایی کرد

بالاخره انتظارات به پایان رسید و اپل دقایقی پیش به طور رسمی، از جدیدترین آیفون خود موسوم به آیفون X رونمایی کرد. آیفون X دقیقا مشابه همان تصاویر فاش شده ای است که ماه هاست در شایعات شاهد آن بوده ایم؛ یک موبایل با نمایشگر بدون حاشیه که فقط بخش کوچکی از آن به دوربین سلفی و حسگرها اختصاص داده شده است.

تیم کوک پس از به نمایش درآمدن اولین تصاویر رسمی از آیفون X، معرفی آن را این گونه آغاز کرد: "طی یک دهه گذشته، ما همواره با نوآوری پشت نوآوری رو به جلو در حال حرکت بوده ایم تا به این مرحله برسیم، زمانی که می توانیم دیوایس هایی هوشمند تر و خلاقانه تر از همیشه بسازیم."


آیفون X

بدنه آیفون X در جلو و پشت دستگاه از شیشه ساخته شده و در دو رنگ به دست مشتریان می رسد: خاکستری (Space Gray) و نقره ای. اپل از نمایشگر آیفون X با عنوان Super Retina یاد می کند، که با داشتن تراکم پیکسلی 458ppi با کیفیت ترین نمایشگر آیفون تا کنون محسوب می شود.

آیفون X به یک نمایشگر OLED 5.8 اینچی مجهز شده که از رزولوشن 2436x1125 برخوردار است. همچنین نمایشگر آیفون X همانند آیفون 8 که دقایقی پیش معرفی شد، از تکنولوژی True Tone بهره می برد.

اپل در آیفون X برای نخستین بار در تاریخ آیفون، دکمه آشنای هوم را به طور کامل از دستگاه حذف کرده و آن را جایگزین یک سوایپ از پایین صفحه به سمت بالا نموده است. با این اوصاف و حذف دکمه فیزیکی هوم، حسگر اثر انگشت Touch ID هم در آیفون X حذف شده و فناوری جدیدی به نام Face ID جایگزین آن گشته است.

به لطف Face ID، کاربران می توانند تنها با نگاه کردن به آیفون قفل آن را بازگشایی کنند. کاربران برای این کار لازم است که به شکاف کوچک تعبیه شده در قسمت بالای دستگاه نگاه کنند.

تکنولوژی Face ID از ترکیب یک سیستم IR (مادون قرمز) و دوربین جلویی دستگاه به وجود آمده است. اپل برای این که آیفون X بتواند در تاریکی هم چهره تان را تشخیص بدهد، یک نور افکن مخصوص هم در جلوی دستگاه تعبیه کرده که می تواند در شرایط بدون نور یا نور ضعیف به کمک تشخیص Face ID بیاید.

اپل برای این که کار تشخیص چهره ها در حالت ریل تایم به طور کامل و بدون نقص پردازش شود، از یک موتور عصبی اختصاصی که بر مبنای یک چیپ دو هسته ای کار می کند بهره گرفته است.

پربیننده ترین خبرها