هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل حول محور تمرکز بر مردم جهان آغاز شد

هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل حول محور تمرکز بر مردم جهان آغاز شد
چهارشنبه 22 شهريور 1396 - 09:59

هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر "مبارزه برای صلح و یک زندگی مناسب برای تمامی مردم بر روی یک سیاره پایدار" آغاز شد.

العالم - جهان

به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، میروسلاو لایچاک، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در نخستین سخنرانی خود گفت: سازمان ملل متحد برای مردم ایجاد شده است. مردمی که به سازمان ملل نیاز دارند اکثرشان در این نشست حضور ندارند. آنها در مذاکرات مربوط به راه حل‌ها شرکت ندارند. آنها در رویدادهای مهم شرکت نمی‌کنند. این یکی از وظایف مجمع عمومی است تا مطمئن شود صدای آنها به گوش همگان می‌رسد.

پیش از آغاز هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل لایچاک، دیپلمات حرفه‌ای از اسلواکی درباره امیدهایش برای یک سال دوره تصدی‌اش صحبت کرد و گفت: جلوگیری از درگیری و مهاجرت در راس برنامه‌ام قرار دارد.

لایچاک در سخنرانی روز سه شنبه خود گفت: اگرچه غیرممکن است که یک اولویت را برای تمرکز سازمان ملل در سال جاری میلادی انتخاب کنیم اما هدف من تلاش برای یک تعادل خواهد بود تا به تمامی مسائل مطرح رسیدگی کنیم.

وی همچنین بر برابری و شفافیت در دوره تصدی‌اش تاکید کرد.

لایچاک یک هفته قبل از آغاز هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل زمام امور را به دست گرفت و گفت: امیدوارم 193 کشور عضو سازمان ملل که در این نشست شرکت دارند بتوانند با یکدیگر با دیپلماسی و احترام متقابل رفتار کنند.

وی در مصاحبه با خبرنگاران بار دیگر بر اهمیت استفاده از سازمان ملل برای کمک به مردم سراسر جهان تاکید کرد.

در همین حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی در مراسم افتتاحیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر اهمیت تمرکز بر مردم در اقدامات سازمان ملل تاکید کرده و به اصلاحات پیشنهادی برای تاثیرگذارتر کردن این سازمان اشاره کرد.

وی گفت: مردم سراسر جهان خواستار تغییر هستند و از دولت‌ها و نهادها می‌خواهند تا این تغییرات را اعمال کنند. همه ما موافقیم که سازمان ملل باید اقدامات بیشتری برای اتخاذ و اعمال تغییرات انجام دهد. این هدف پیشنهادهای اصلاحی است که مجمع عمومی امسال به آن رسیدگی خواهد کرد.

گوترش افزود: یکی از تغییرات مهم در داخل و خارج از سازمان ملل باید قدرت دادن به زنان و دختران سراسر جهان باشد و نقشه راه من نیز رسیدن به برابری جنسیتی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها