این کارها را با معده خالی انجام ندهید

این کارها را با معده خالی انجام ندهید
چهارشنبه 22 شهريور 1396 - 10:17

این که غذای انسان ماهیت انسان را می‌سازد یک مفهوم پذیرفته شده است، اما کارهایی که قبل از غذا خوردن انجام می‌دهیم هم می‌تواند تاثیرات مهمی بر شرایط جسمی و سلامت ما داشته باشد.

العالم - گوناگون

موارد زیر برخی از کارهایی است که نباید با معده خالی (دو ساعت بعد از آخرین وعده غذایی) انجام شوند.

مصرف داروهای ضدالتهاب

آسپرین‌ها و دیگر داروهای استروئیدی ضدالتهاب (NSAIDs) نباید قبل از غذا و با معده خالی مصرف شوند. این کار نه‌تنها از تاثیرگذاری آنها می‌کاهد، بلکه می‌تواند مشکلات جدی سلامت مانند خونریزی معده را به دنبال داشته باشد.

توصیه: شیر، تاثیرات منفی NSAIDs را کاهش می‌دهد. اگر شیر در دسترس ندارید بهتر است این داروها را با آب فراوان مصرف کنید.

رفتن به رختخواب

گرسنگی و سطح پایین گلوکز خون از به خواب رفتن ما جلوگیری می‌کند و به خواب کاذب و بیدار شدن زودهنگام منجر می‌شود.

توصیه: از آنجا که پرخوری قبل از خواب نیز ایده خوبی نیست بهترین راه، مصرف مقداری مواد لبنی است. این مواد حاوی کلسیم و منیزیم هستند و خواب آرامی را برای ما به ارمغان می‌آورند.

ورزش‌های شدید

بسیاری از افراد بر این باور هستند که ورزش با معده خالی کالری بیشتری می‌سوزاند، اما واقعیت این است که این کار هیچ تاثیری بر آب شدن چربی‌ها ندارد و فقط به تحلیل رفتن ماهیچه‌ها منجر می‌شود، چیزی که قطعا شما آن را نمی‌خواهید.

توصیه: تمرینات ایروبیک را جایگزین ورزش‌های شدید کنید؛ اما اگر مشکلات گوارشی دارید بهتر است قبل از انجام هر نوع ورزشی غذای مختصری مصرف کنید زیرا فعالیت فیزیکی، شیره معده را که برای معده خالی مضر است تولید می‌کند.

نوشیدن آب مرکبات

اسید و فیبرهای موجود در مرکبات، معده خالی را تخریب می‌کنند و این حالت برای کسانی که دچار التهاب معده یا مستعد آن هستند خطرناک است.

توصیه: آب مرکباتی که تازه گرفته شده باشد درصورتی که با نسبت یک به یک با آب ترکیب شود می‌تواند فواید زیادی داشته باشد.

نوشیدن قهوه

قهوه تولید اسید معده را تحریک می‌کند. نوشیدن قهوه با معده خالی به ترش کردن و دیگر مشکلات گوارشی منجر می‌شود.

توصیه: اگر نمی‌توانید از نوشیدن قهوه در صبح خودداری کنید آن را با خامه یا شیر مصرف کنید. چربی موجود در این مواد از تاثیرات منفی مصرف قهوه می‌کاهد.

منبع: جام جم آنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها