روحانی به نیویورک می رود

روحانی به نیویورک می رود
چهارشنبه 22 شهريور 1396 - 14:52

رئیس دفتر رئیس جمهور با اعلام خبر حضور رئیس جمهور کشورمان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، برنامه های روحانی را در این سفر تشریح کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید محمود واعظی  رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه  جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: ایشان سفر کوتاه و فشرده‌ای خواهند داشت و در این سفر برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است. وی افزود: سخنرانی در سازمان ملل مهمترین موضوع این سفر است. دیدار با ایرانیان، مسلمانان، نخبگان سیاسی و اصحاب رسانه و مصاحبه با رسانه‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر پیش بینی شده، علاوه بر این ایشان با روسای کشورهای مختلف دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

واعظی همچنین درباره  انتصاب استانداران جدید اظهار داشت: استانداران باید در استان خدمت و از جوانان و بانوان در استان استفاده کنند. وزیر کشور کار بسیار خوبی کردند و در کنار هر حکمی که برای استاندار زده شده پیوستی وجود دارد که در آن مشخص شده چه کارهایی باید انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از زنان در سمت استاندار گفت: وزارت کشور به این منظور تلاش بسیار زیادی کرده و کمیته‌ای هم در این خصوص تشکیل داده است. باید قبول کرد انتخاب استاندار انتخاب سختی است، استاندار علاوه بر اینکه باید با مدیران کل وزارتخانه‌ها در استانها هماهنگ کند و وی را بپذیرند، باید کارهایش را با 14 ارگان حکومتی هم تنظیم کند. البته استاندار رئیس امنیت استان هم هست.

به گزارش تسنیم، رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: ما در انتخاب مسئولین تفاوت جنسیتی قائل نمی‌شویم. البته توانایی‌هایی که فرد باید داشته باشد خیلی مهم است. از سوی دیگر باید به گذشته هم برگردیم، بالاخره آقایان این مراحل را طی کرده و بخشدار، فرماندار و معاون استاندار بودهاند. درمورد زنان این کار را اخیرا شروع کرده‌ایم. در دولت یازدهم تعدادی فرماندار و معاون استاندار از میان زنان انتخاب شدند اینها زمان می‌برد ولی محدودیتی نداریم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نامه مولوی عبدالحمید به رهبر انقلاب اسلامی و پاسخ رهبری نیز گفت: دولت به سیاست‌هایی که از سوی رهبری ابلاغ و بیان می‌شود،مقید و پای بند است، آنچه رهبری ابلاغ می‌فرمایند یا تاکید می‌کنند نقطه قوتی است برای اینکه دولت کارهایش را انجام دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها