ناوچه فرانسوی در بندر حمد قطر

ناوچه فرانسوی در بندر حمد قطر
پنج‌شنبه 23 شهريور 1396 - 04:42

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که ناوچه فرانسوی «جین بارت» برای برگزاری رزمایش مشترک دریایی میان قطر و فرانسه وارد بندر بین المللی «حمد» دوحه شد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت دفاع قطر  روز چهارشنبه در بیانیه ای افزود: قرار است این رزمایش در ماه جاری میلادی (سپتامبر/ شهریور-مهر) در بندر حمد و پایگاه دریایی دوحه و آب های منطقه ای برگزار شود.
در بیانیه وزارت دفاع قطر آمده است: این رزمایش در چارچوب همکاری های نظامی مشترک میان قطر و فرانسه به منظور مبارزه با تروریسم و افراطی گری انجام می شود.
این هفتمین رزمایش و تمرین مشترک قطر با کشورهای غربی از جمله انگلیس، آمریکا و ترکیه طی چند ماهه گذشته است.
عربستان، مصر، امارات و بحرین 15خرداد 96 با ادعای حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند، موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است. 
کشورهای تحریم کننده قطر اول تیرماه فهرست شروط 13گانه خود برای از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کردند. مقام های قطری با رد اتهام این کشورها، پیش شرط های آنها برای از سرگیری روابط را مغایر با حاکمیت این کشور دانستند. 
ازجمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها