تلاش عربستان برای جلوگیری از بررسی جنایت های گسترده در یمن

تلاش عربستان برای جلوگیری از بررسی جنایت های گسترده در یمن
پنج‌شنبه 23 شهريور 1396 - 05:15

وزارت حقوق بشر یمن اعلام کرد که اظهارات نماینده عربستان در سی و ششمین دوره شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، تلاش دیگری از جانب سعودی ها برای فرار از مقابل مسئولیت در قبال قوانین بین المللی و کتمان جنایت های گسترده ائتلاف در یمن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای تاکید کرد اظهارات نماینده سعودی در این باره که قربانیانی که دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در گزارش خود به آن اشاره کرده، نظامیانی در لباس شهروند بوده اند، عاری از صحت و نشانگر تلاش سعودی ها برای فرار از قوانین بین المللی است.

این وزارتخانه از نمایندگان سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر و تمام سازمان های بین المللی فعال در امور یمن و اعضای شورای حقوق بشر خواست که با بازدید و بررسی مکانهایی که رژیم عربستان در آنها مرتکب جنایت و جرم شده است، از نزدیک با حقایق مربوط به زیر پا گذاشته شدن حقوق بشر توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و جرائم گسترده آنان علیه مردم یمن و دارایی ها و زیر پاگذاشته شدن و نقض آشکار قوانین بین المللی و قانون حقوق انسان آگاه شوند.

سفیر عربستان در ژنو روز چهارشنبه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: زمان برای تشکیل کمیته تحقیق بین المللی برای آنکه درباره موارد نقض ائتلاف سعودی در یمن تحقیق کند، مناسب نیست.

سفیر عربستان  اعلام کرد زمان برای تشکیل کمیته تحقیق بین المللی برای آنکه درباره موارد نقض ائتلاف سعودی در یمن تحقیق کند، مناسب نیست.

یادآور می شود وزارت حقوق بشر یمن اخیرا در بیانیه‎ای‌ خبرداد که از آغاز جنگ عربستان علیه یمن در مارس سال 2014 تاکنون، بیش از 11700 یمنی در بمباران و حملات هوایی مستقیم عربستان سعودی با سلاح‌های غیرمجاز کشته شده‌اند.

جنگ عربستان علیه یمن از 25 مارس سال 2015 به بهانه بازگرداندن قدرت یمن به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی این کشور آغاز  و برای سومین سال متوالی ادامه دارد.

این در حالی است که تاکنون تعداد زیادی از غیرنظامیان بی دفاع در یمن کشته و زخمی شده اند اما سازمان های بین المللی در این خصوص سکوت اختیار کرده اند.

پربیننده ترین خبرها