عضو حزب كنگره ملی يمن:

ديدار عبدالله صالح و عبدالملك بدرالدين بنايی محكم در مسير شراكت ملی است

 ديدار عبدالله صالح و عبدالملك بدرالدين بنايی محكم در مسير شراكت ملی است
پنج‌شنبه 23 شهريور 1396 - 05:37

عضو کنگره ملی یمن دیدار رودرروی علی عبدالله صالح و عبدالملک بدرالدین دبیر کل انصار الله را اقدام مهم در مسیر شراکت ملی در یمن دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم علی ابوحلیقه درباره دیدار عبدالملک بدرالدین دبیر کل انصار الله و علی عبدالله صالح رئیس حزب کنگره ملی و رئیس جمهوری پیشین یمن اظهار داشت: حزب کنگره ملی در این زمینه حسن نیت دارد، دیداری که به صورت مستقیم و رودررو میان این دو مقام انجام شده است از نگاه ما حرکت  رو به جلو به شمار می آید. این دیدار به بررسی مهم ترین مسائل مرتبط با تداوم شراکت دو طرف اختصاص داشت.

وی افزود: ما در این شرایط حساس برای رویارویی با متجاوزان با انصار الله توافق کرده ایم، متجاوزانی که نشان دادند تروخشک را با هم می سوزانند و هر آنچه را که یمنی ها تاکنون بنا کرده اند ویران می سازند. دیدارها میان انصار الله و حزب کنگره ملی ادامه دارد در نتیجه دیدار روسای  دو طرف را نباید اولین دیدار دانست، دیدارها در سطح رهبران میانی ادامه دارد و دیدار امروز با هدف نهایی کردن توافقات و نشان دادن حسن نیت انجام شده است. 

ابوحلیقه در ادامه گفت و گو با شبکه  المیادین خاطرنشان کرد: انصار الله و کنگره ملی توافقات زیادی داشته اند و همین توافقات بوده است که سبب شکل گیری شراکت واقعی برای رویارویی با متجاوزان و پویا شدن موسسات دولتی شد تا جایی که  شاهد تشکیل شورای عالی سیاسی بودیم که مدیریت کشور را بر عهده دارد، در ادامه شاهد تشکیل دولت نجات ملی بودیم که دولتی متشکل از نمایندگان هر دو طرف و شرکایشان است.

وی افزود : این دستاوردها، نتایج عملی توافقات متعددی است که میان دو طرف به امضاء رسید. البته در این میان شاهد مشکلاتی هم بوده ایم اما دیداری که امروز میان علی عبدالله صالح و عبدالملک الحوثی انجام شد بنای محکمی برای تقویت شراکت ملی است.

پربیننده ترین خبرها