نگرانی نماینده مجلس‌خبرگان از ترویج خرافات در محرم

نگرانی نماینده مجلس‌خبرگان از ترویج خرافات در محرم
پنج‌شنبه 23 شهريور 1396 - 08:00

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بیان مصیبت ائمه باید از کلمات در شان عزاداران و اهل بیت استفاده شود، گفت: در مراسم‌ عزاداری‌ با اشعار غنی اهداف قیام حسین (ع) را بیان کنید.

العالم- ایران/ سیاسی 

آیت الله مرتضی مقتدایی شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست تخصصی پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با موضوع مولفه‌های صحیح عزاداری اظهار داشت: پیرغلامان و خادمان حسینی محبان اهل بیت(ع) هستند، مداحان اهل بیت‌(ع) برای اینکه یاور ائمه باشند باید اصولی را رعایت کنند و بر این اساس باید مولفه‌های مداحی صحیح را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه در بیان مصیبت ائمه باید از کلمات درست در شان عزاداران و اهل بیت استفاده شود، ابراز داشت: در مراسم‌های عزاداری‌ محرم و صفر با اشعار غنی اهداف قیام حسین (ع) را به درستی بیان کنید تا هدف عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) به درستی تبیین شود.

در ادامه این مراسم آیت‌الله محمد حسن اختری با بیان اینکه گفتمان حسینی جهانی است، ابراز داشت: پس از انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر به جمعیت شیعه جهان اضافه شده است و امروز آیین عزاداری امام حسین (ع) در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود.

رصد دقیق فعالیت های دینی و انقلابی توسط دشمنان

مدیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه در دنیای رسانه‌ای امروز هر سخن و نکته‌ای با سرعت بازتاب جهانی پیدا می‌کند، بیان داشت: دشمنان با دقت بسیاری فعالیت‌های دینی و انقلابی ما رصد می‌کند و بر این اساس همه از جمله مداحان باید هوشیارانه سخن بگویند ومداحی کنند مبادا سخنی از روی غفلت باعث سوءاستفاده دشمنان نشود.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله با جنگ نرم دشمنان اضافه کرد: مبلغان و مداحان باید مردم را به راه دین تشویق کنند از اصول خرافی مانند قمه زنی برحذر دارند، کشور استعمارگر انگلیس برای ترویج قمه‌زنی ۱۵ هزار قمه را در مکان‌های مختلف وارد کرده است.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها