انفعال واشنگتن و متحدان..

آمریکا: موشک کره‌شمالی، میان‌برد بود/ روسیه و چین واکنش نشان دهند

آمریکا: موشک کره‌شمالی، میان‌برد بود/ روسیه و چین واکنش نشان دهند
جمعه 24 شهريور 1396 - 05:32

فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد، کره شمالی یک فروند موشک بالستیک میان برد شلیک کرد که پس از عبور از آسمان ژاپن، در اقیانوس آرام فرود آمد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام در بیانیه ای اعلام کرد: ارزیابی های اولیه نشان می دهد این موشک کره شمالی از نوع موشک بالستیک میان برد بوده است.

در این بیانیه آمده است این موشک تهدیدی برای آمریکا و جزیره گوام نبوده است. جزیره گوام تحت کنترل آمریکا قرار دارد.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا پس از شلیک موشک جدید کره شمالی از همه کشورها خواست اقدامات جدیدی علیه پیونگ یانگ انجام دهند.

تیلرسون گفت چین و روسیه باید با اقداماتی مستقیم علیه کره شمالی نشان دهند دیگر تحمل اینگونه آزمایش های موشکی متهورانه پیونگ یانگ را ندارند.

ژاپن محکوم کرد!

در همین حال شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز جمعه در واکنش به شلیک موشک جدید کره شمالی اعلام کرد ژاپن اینگونه اقدامات تحریک آمیز و خطرناک کره شمالی را که تهدیدی برای صلح جهانی است هرگز تحمل نخواهد کرد.

 آبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ما نمی توانیم بی توجهی کره شمالی را به عزم و وحدت جامعه بین المللی در جهت برقراری صلح که در قطعنامه های سازمان ملل متحد نیز نشان داده شده است، نادیده بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر کره شمالی همین راه را ادامه دهد، هیچ آینده روشنی نخواهد داشت. ما باید کاری کنیم کره شمالی این موضوع را درک کند.

آبه پس از شلیک موشک جدید کره شمالی نشست فوق العاده شورای امنیت ملی را برگزار و تاکید کرد اکنون زمان آن است که جامعه بین المللی وحدت خود را نشان دهد.

کره جنوبی "به شدت" محکوم کرد!

وزارت امور خارجه کره جنوبی روز جمعه شلیک موشک جدید کره شمالی را به شدت محکوم کرد و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی نامید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول ، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد این کشور برای پاسخ به هرگونه تهدید کره شمالی کاملا آماده است و توانایی خود را برای واکنش به اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ تقویت خواهد کرد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتر درمورد چگونگی تقویت توانایی کره جنوبی برای واکنش به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی اشاره نشده است.
 

پربیننده ترین خبرها