شورای امنیت آزمایش موشکی کره شمالی را 'به شدت تحریک‌آمیز' خواند

شورای امنیت آزمایش موشکی کره شمالی را 'به شدت تحریک‌آمیز' خواند
شنبه 25 شهريور 1396 - 02:20

شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور یک بیانیه، آزمایش موشکی روز جمعه کره شمالی را اقدامی «به شدت تحریک آمیز» خواند و آن را محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد ، این بیانه با تاکید بر اینکه این آزمایش به فاصله کمتر از دو هفته از ششمین آزمایش هسته‌ای این کشور انجام شده، از پیونگ یانگ خواسته است که به سرعت به اینگونه اقدامات پایان دهد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: شورای امنیت قویا این پرتاب‌ها و دولت کره شمالی را به واسطه اقدامات شنیع خود محکوم می‌کند.
در بیانیه شورای امنیت، اشاره‌ای به احتمال افزایش تحریم‌ها نشده است.
کره شمالی بامداد جمعه موشکی را آزمایش کرد که از حریم هوایی ژاپن گذشت و موجب وحشت ساکنان این کشور و به صدا درآمدن آژیرهای هشدار شد.
پیونگ یانگ سه هفته پیش نیز دست به یک آزمایش موشکی مشابه زده بود. این کشور به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای و نخستین آزمایش موشک‌های قاره پیمای خود را با موفقیت به سرانجام رساند و موجب نگرانی آمریکا و متحدانش در منطقه شد.
شورای امنیت شدیدترین تحریم‌ها را برضد کره شمالی اعمال کرده است. این نهاد پس از آزمایش موشک‌های قاره‌پیمای کره شمالی، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که درآمد پیونگ یانگ از محل صادرات را نزدیک به یک سوم کاهش می‌داد.
قطعنامه جدید شورای امنیت که این هفته تصویب شد هم سقفی برای صادرات نفت و گاز به کره شمالی در نظر می‌گیرد و واردات منسوجات از این کشور را ممنوع می‌کند؛ موضوعی که پیش بینی می‌شود آسیب‌های جدی به صنعت و زندگی روزمره مردم این کشور وارد کند.منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها