رهبر كره شمالی:

کره شمالی به دنبال ایجاد توازن در قدرت نظامی با آمریکاست

کره شمالی به دنبال ایجاد توازن در قدرت نظامی با آمریکاست
شنبه 25 شهريور 1396 - 12:29

کره شمالی امروز شنبه اعلام کرد که به دنبال این است که در توان و قدرت نظامی با ایالات متحده آمریکا«توازن» ایجاد کند. این در حالی است که آمریکا پیش از این اعلام کرد که صبرش در زمینه دیپلماسی پس از شلیک یک موشک دیگر توسط کره شمالی در حال پایان رسیدن است.

العالم - آسیا

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از "کیم جونگ اون" رهبر این کشور گزارش داد: "هدف نهایی ما رسیدن به توازن واقعی در قدرت با ایالات متحده آمریکاست تا کاری کنیم حاکمان ایالات متحده آمریکا جرأت حرف زدن دباره گزینه نظام علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره را نداشته باشند".

کیم در حالی لبخند بر صورت اش نقش بسته در حال مشاهده موشکی ظاهر شد که از سکوی متحرک شلیک می شود. در تصاویری که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرد شماری از مسئولان کره پیرامون کیم قرار داشتند.

این خبرگزاری به نقل از کیم همچنین نوشت:"به طور کامل از توانایی جنگی موشک هواسونگ-12 و امکان تکیه بر آن مطمئن شدیم".

وی افزود که هدف کره شمالی از تکمیل توانایی هسته ای "تقریبا به سرمنزل مقصود رسید".

کره شمالی ده ها موشک طی ریاست کیم شلیک کرد و برنامه تسلیحاتی خود را که هدفش رسیدن به توانایی هدف قرار دادن ایالات متحده آمریکا با موشکی مجهز به کلاهک هسته ای است را نیز سرعت بخشید.

پس از جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در روز گذشته (جمعه) "اچ.آر مک مستر" مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که صبر ایالات متحده آمریکا درباره برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی به سرعت در حال پایان است.

مک مستر به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: "به کسانی که درباره نبود گزینه نظامی  سخن می گویند، می گویم چنین گزینه ای وجود دارد" لیکن وی تشریح کرد که این گزینه گزینه مد نظر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیست.

شورای امنیت سازمان ملل نیز روز جمعه شلیک موشک توسط کره شمالی را محکوم کرد و آن را "بسیار تحریک آمیز" تلقی کرد.

شورای امنیت در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در سوم سپتامبر نیز با تشدید تحریم ها واکنش نشان داده و صادرات منسوجات کره شمالی را تحریم کرد و تا حدود زیادی بر وارد نفت خام توسط این کشور نیز تحریم اعمال کرد.

"نیکی هایلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با همان لحن مک مستر واکنش نشان داد و گفت که واشنگتن برای این بحران راه حل دیپلماتیک و تحریم ها را ترجیح می دهد.

دونالد ترامپ نیز گفت که وی "اطمینان بیشتری نسبت به گذشته دارد که گزینه های آمریکا در رسیدگی به این تهدید کارآمدتر و درهم کوبنده تر است".

وی در پایگاه نظامی "اندروز" در نزدیکی واشنگتن گفت که کره شمالی" بار دیگر تحقیر کامل همسایگان و جامعه بین المللی را به طور کامل نشان داد".

221

پربیننده ترین خبرها