بارزانی: دیگر زمان سخن گفتن از طرح جایگزین نیست

بارزانی: دیگر زمان سخن گفتن از طرح جایگزین نیست
شنبه 25 شهريور 1396 - 18:13

رئیس منطقه کردستان عراق، بار دیگر با تأکید بر برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق گفت: دیگر زمان سخن گفتن از طرح جایگزین همه‌پرسی گذشته است.

العالم - عراق 

«مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در جمع شخصیت‌ها و بزرگان شهر دهوک، با تأکید بر لزوم برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراق، گفت: هیچ کس نمی‌تواند خواسته خود را بر شما دیکته کند و این شما هستید که باید سرنوشت خود را تعیین کنید و هنگامی که تصمیم گرفتید تحت منطقه کردستان باشید، ما هم تمامی ضمانت‌های لازم را برای شما ارائه می‌کنیم.

او افزود: در رابطه با رابطه بغداد و اربیل امیدوار بودم که مسائل به این‌جا کشیده نشود.

بارزانی در ادامه گفت: گفت‌و‌گو و مذاکره نباید بر سر دستاوردهای ناچیز باشد، حقوق ملت‌ها وابسته به سهمیه وزرا نیست، بلکه یک مجموعه کاملی از حقوق است؛ ما توافق کرده بودیم که عراق کشوری دموکراتیک و مدنی بر پایه قومیت‌ها و ادیان و مذاهب باشد اما چیزی که امروز می‌بینیم این است که گروهی بر همه عراق تسلط دارند و خبری از شراکت و توافق نیست.

رئیس منطقه کردستان عراق تأکید کرد: همه‌پرسی هدف نیست بلکه وسیله است و پیش از این گفتیم که اگر طرح جایگزین بهتری دارید تقدیم کنید اما دیگر زمان سخن گفتن از طرح جایگزین گذشته است و ما آماده‌ایم که پس از همه‌پرسی مذاکرات جدی را شروع کنیم.

او در پایان افزود: ما می‌توانیم از یک شراکت شکست خورده تبدیل به همسایگانی خوب شویم و من دلیل این تهدیدات داخلی و خارجی را نمی‌فهمم؛ ما هیچ خطایی مرتکب نشده‌ایم و ایجاد تشکیک در قانونی بودن همه‌پرسی را رد می‌کنیم.

همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان، از عراق قرار است در سایه حجم وسیع مخالفت‌های داخلی و خارجی در سوم مهر پیش رو برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها