روحانی: مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای رساندن صدای مردم ایران به جهان است

روحانی: مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای رساندن صدای مردم ایران به جهان است
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 08:31

رئیس‌جمهور گفت: اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی برای این است که صدای مردم ما به گوش جهانیان برسد و شبهات احتمالی افکار عمومی آمریکا و غرب زدوده شود.

العالم- ایران/ سیاسی 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک برای حضور در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: در کنار سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، نشستی با مدیران مسئول رسانه‌های جمعی آمریکا، اجلاسی با سیاستمداران و مسئولین اندیشکده‌های آمریکا، اجلاسی با رهبران اسلامی آمریکا و ایرانیان مقیم آمریکا داریم و در همه این جلسات مسایلی که لازم است، مطرح می شود.

وی ادامه داد: آنها ۳۵۳ روز در سال علیه ما تبلیغ می‌کنند و ۲_۳ روز هم نوبت ما می شود که مواضع خود را اعلام کنیم. متاسفانه تبلیغات جهانی معمولا نسبت به کشورهای اسلامی و بویژه ایران با واقعیت فاصله زیادی دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: در این سفر ملاقات‌های دوجانبه در حد فرصت محدودی که هست با سران کشورهای بلژیک، سوئد، اتریش، فرانسه، انگلیس، ژاپن، پاکستان، آفریقای جنوبی و بولیوی داریم. در این دیدارها درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، برجام و مسائل مربوط به سایر بخش‌های جهان از جمله میانمار مذاکره داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه «در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، اجلاس‌های دیگری هم برگزار می‌شود» افزود: اجلاسی توسط سازمان همکاری‌های اسلامی در رابطه با میانمار و اجلاسی هم با موضوع محیط زیست و آب و هوا تشکیل می‌شود.

روحانی با بیان اینکه «همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما خواهان روابط گسترده و سازنده با جهان هستیم» تصریح کرد: ما می‌خواهیم با کشورهای دوست روابط خود را گسترش داده و با کشورهای منطقه روابط خوب و مناسبی داشته باشیم. معضلات منطقه راه‌حل نظامی ندارد بلکه راه حل سیاسی داشته و موضوع تروریسم هم باید توسط همه کشورها حل و فصل شود.

وی در مورد برجام نیز خاطرنشان کرد: امروز در جهان اتفاق نظر وجود دارد که برجام توافقی است که به نفع امنیت، ثبات و توسعه منطقه و جهان است. مخالفان برجام به دو سه کشور محدود می شوند از آن جمله عده‌ای در آمریکا احساس می کنند که کمک کرده‌اند که سفره‌ای باز شده اما اکنون از خوردن غذا محروم هستند و در اتاق بغلی نشسته‌اند. این طرف شادی می کند و این شادی آنها را اذیت می کند در حالیکه آنها می توانند وارد اتاق شوند و اگر اخلاق بد خود را کنار بگذارند می توانند سر سفره باشند. ما در این سفر جلسه‌ای درباره برجام با سران کشورهای دیگر خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه «مسئله میانمار بسیار فاجعه بار و تاثر برانگیز است و جزو فجایع کم‌نظیر در تاریخ محسوب می شود» تاکید کرد: همه باید نسبت به این فاجعه حساسیت نشان دهیم و اقدامات توسط دولت و ارتش میانمار را محکوم کرده و به آوارگان کمک کنیم.

وی در پایان گفت: امیدورام دیدارهای ما در این سفر موجب برکت برای کشورمان شود. این سفرها بسیار مفید است زیرا با سران کشورهای متعددی می توان دیدار داشت و افکار و نظرات خود را منتقل کرد در حالیکه سفر به همین کشورها زمان زیادی می‌برد امیدوارم این سفر موجب خیر و برکت برای کشورمان شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها