در دیدار با رییس مجلس نمایندگان بلژیک مطرح شد؛

ولایتی: مواضع آمریکا در تضاد با توافق هسته ای است

ولایتی: مواضع آمریکا در تضاد با توافق هسته ای است
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 18:31

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق هسته ایران با 1+5 تاکید کرد: براساس تمام گزارش های موجود، ایران پایبندی خود را به توافق هسته ای نشان داده اما متاسفانه آمریکایی ها بویژه در زمان ترامپ مواضع غیرمنطقی را دنبال می کنند که با توافق هسته ای در تضاد است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه در دیدار با زیگفرید براک رییس مجلس نمایندگان بلژیک اظهار داشت: توافق هسته ای بین ایران و آمریکا نیست بلکه توافقی مورد اجماع جامعه جهانی است.
وی همچنین با اشاره به مسائل ژئوپلتیک روز دنیا و منطقه بر ضرورت رصد لحظه به لحظه تحولات بین المللی تاکید کرد.
ولایتی ادامه داد: برخلاف گذشته که تحولات بین المللی موضوعات منطقه را مورد تغییر و تحول قرار می داد امروز شاهدیم که تحولات منطقه ای، عرصه بین المللی را متاثر کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ایران و بلژیک روابط مثبتی داشته و در حوزه سیاست خارجی مشورت های خوبی با یکدیگر دارند.
وی با بیان اینکه ما در منطقه حساسی زندگی می کنیم گفت: جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم را به عنوان سیاست اصولی خود به طور جدی دنبال می کند.
ولایتی در عین حال با بیان اینکه ایران به دولت های قانونی منطقه در برابر توطئه های دشمنان آنها کمک می کند افزود: ما آمادگی همکاری با همه کشورهای علاقه مند و جدی در این مبارزه را داریم.

توافق هسته ای فرصتی مناسب برای ایران و بلژیک
رییس مجلس نمایندگان بلژیک هم در ادامه این دیدار با اشاره به توسعه روابط دوکشور به ویژه در حوزه های اقتصادی ، خواستار برداشتن گام های مثبت در تعاملات دوکشور شد.
به گزارش ایرنا، زیگفرید براک ادامه داد: از نگاه ما روابط دو کشور نه تنها دوجانبه بلکه چندجانبه است چرا که بلژیک عضو اتحادیه اروپا است و این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: توافق هسته ای برای هردو کشور فرصت مناسبی است ضمن اینکه کشورشما از علم و دانش بالایی برخوردار است و ما به گسترش روابط تمایل داریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها