سازمان ملل: 10میلیون کودک یمنی نیازمند کمک های انسانی هستند

سازمان ملل: 10میلیون کودک یمنی نیازمند کمک های انسانی هستند
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 04:24

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوتشا) اعلام کرد که 10 میلیون کودک یمنی در پی جنگ و درگیری های یمن نیازمند کمک هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی، این نهاد بین المللی در حساب توییتری خود اعلام کرد که درگیری های یمن نیازهای اساسی شهروندان به ویژه کودکان را تشدید کرده است.
سازمان ملل همچنین با انتشار گزارش هایی اعلام کرده است که نزدیک به 21 میلیون یمنی نیازمند کمک های انسانی هستند و 10 میلیون نفر نیز برای نجات جان خود به این کمک ها نیاز مبرم دارند.
کودکان بیش از دیگران از جنگ یمن آسیب دیده اند و شمار زیادی از آنان دچار سوء تغذیه و مبتلا به بیماری وبا شده اند و علاوه بر آن تاکنون صدها کودک بر اثر حملات جان خود را از دست داده اند. 
صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) قبلا اعلام کرده بود که از 27 آوریل سال(فروردین) جاری تاکنون 150 هزار کودک زیر 5 سال در یمن به بیماری وبا مبتلا شده اند.
همچنین 380 هزار کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه شدی رنج می برند. 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. 
این تجاوز نظامی که هیچ دستاوری برای سعودی و متحدانش نداشته تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها