دبير كل اتحاديه جهان اسلام:

جنايت در میانمار با اقدامات تروريستي داعش تفاوتي ندارد

 جنايت در میانمار با اقدامات تروريستي داعش تفاوتي ندارد
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 09:47

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام تاکید کرد: جنایت ها علیه مسلمانان روهینگیا، اقدامی تروریستی است و تفاوتی با اقدامات گروه تروریستی داعش ندارد.

العالم ـ آسیا

پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط در شماره امروز خود به گفت وگوی اختصاصی با محمد العیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام، در باره جنایت های میانمار علیه مسلمانان روهینگیا پرداخته است.

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در گفتگو با این روزنامه خاطرنشان کرد، این اتحادیه آمادگی دارد در صورتی که شرایط سیاسی فراهم شود یک هیئت رسمی به میانمار اعزام کند تا اوضاع مسلمان روهینگیا و خشونتهایی را که علیه این گروه اقلیت در این کشور اعمال می شود، از نزدیک بررسی کند. 
وی تاکید کرد: مسلمانان روهینگیا با جنایت هایی روبرو هستند که در چارچوب اقدامات تروریستی قرار دارد و تفاوتی با افراط گری ها و خشونتهای داعش و القاعده و دیگر گروههای تروریستی ندارد.
العیسى، دیروز در حاشیه کنفرانس بین المللی روابط تمدنهای آمریکا و جهان اسلام در نیویورک تصریح کرد: اتحادیه جهان اسلام در زمینه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار به دو رویکرد مهم پرداخته است؛ نخستین رویکرد، محکومیت شدید این جنایتهاست، به طوری که این اتحادیه خشم شدید مردمی، اسلامی و انسانی را از خشونتهایی که علیه مسلمانان روهینگیا صورت می گیرد، اعلام کرده است.
دومین رویکرد نیز ارائه کمکهای لازم از طریق کمیته امداد اسلامی، به مسلمانان ، پناهندگان و آوارگان روهینگیایی در بنگلادش و تایلند است.

وی افزود: موضع اتحادیه جهان اسلام در برابر اقدامات افراط گرایانه ای که با نام دین اسلام صورت می گیرد و از نام دین سوء استفاده می شود و بهانه ای برای منافع حزبی و شخصی قرار داده می شود، در تبیین حقیقت اسلام به جهان خلاصه می شود. 
وی افزود: این اتحادیه کنفرانسها و همایشهای زیادی را برگزار کرده تا حقیقت دین اسلام را برای همگان تبیین کند.
وی در زمینه ارتباط این اتحادیه با ادیان دیگر غیر از اسلام گفت: اتحادیه  جهان اسلام با دینهای دیگری مانند یهودیت و مسیحیت همکاری دارد و این همکاری با پرداختن به مسائل مشترک فیما بین است . 
وی ادامه داد: مسائل مشترک بین ادیان، زیاد است تا جاییکه این مشترکات می تواند زمینه را برای تحقق آمال و آرزوهای همه از طریق یک زندگی مسالمت آمیز مشترک و برقراری صلح  و اجتناب از کینه ورزی ها، مهیا کند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها