بمب ایران قدرتمند تر از بمب غیرهسته ای آمریکا؛

اينديپندنت:ايران ادعا کرده پدر همه بمب ها را ساخته است

اينديپندنت:ايران ادعا کرده پدر همه بمب ها را ساخته است
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 10:57

ایندیپندنت نوشت: ایران اعلام کرد یک بمب ده تنی را در اختیار دارد که با قدرتمندترین بمب غیرهسته ای آمریکا قابل مقایسه است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی 
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم نیما مکینتایر نوشت: یکی از بلند پایه ترین فرماندهان ایران ادعا کرده است این کشور یک بمب ده تنی ساخته است که قابل مقایسه با قدرتمندترین بمب غیرهسته ای آمریکا موسوم به مادر همه بمب ها است.
امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسدارن انقلاب ایران گفت: این بمب ها در اختیار ماست و از هواپیما پرتاب می شوند و قدرت تخریبی خیلی زیادی دارند.
وی در گفتگو با خبرگزاری فارس این بمب را پدر همه بمب ها توصیف و آن را با بمب عظیم انفجار هوایی (MOAB) آمریکا معروف به مادر همه بمب ها مقایسه کرد که نیروی هوایی آمریکا در ماه آوریل از هواپیمای ام سی-130 بر روی تونل های استان ننگرهار در افغانستان پرتاب کرد.
بمب ام او ای بی قوی ترین سلاح غیرهسته ای است که تا کنون ارتش آمریکا استفاده کرده است، شدت انفجار آن برابر با یازده تن تی ان تی و شعاع انفجار آن یک مایل است.
خبر بمب ده تنی ایران زمانی اعلام شد که تنش ها بین آمریکا و ایران بر سر برنامه نظامی این کشور در حال افزایش است.
اوایل این ماه، رسانه های دولتی ایران ادعا کردند ارتش این کشور اولین سامانه دفاع موشکی دور برد خود را آزمایش کرده است.
به نوشته ایندیپندنت، در سال 2015 (1394)، تحریم های اقتصادی سخت ایران پس از موافقت با محدود کردن فعالیت های تسلیحات هسته ای، لغو شد. در قطعنامه سازمان ملل که پنج عضو شورای امنیت آن را امضا کردند از ایران خواسته شده است هیچ گونه فعالیت مربوط به موشک های بالستیک را که قادر به حمل کلاهک های هسته ای باشند، انجام ندهد. ایران می گوید به این توافق پایبند است. اما دولت ترامپ بارها گفته است که ایران این توافق را نقض می کند.
رکس تیلرسون، وزیر دفاع آمریکا این هفته در یک کنفرانس خبری در لندن گفت ایران به تعهد خود در قبال برنامه جامع اقدام مشترک عمل نمی کند. وی افزود اقدامات ایران امنیت کشورهای منطقه و آمریکا را تهدید می کند.
این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت: "در همین چارچوب، آیت الله خامنه ای، رهبر معظم ایران گفت ملت ایران محکم ایستاده است و هرگونه اقدام اشتباه این رژیم سلطه گر در خصوص توافق هسته ای، با واکنش جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها