عامل حمله تروریستی مترو لندن معرفی شد

عامل حمله تروریستی مترو لندن معرفی شد
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 17:33

منابع انگلیسی می‌گویند یحیی فرخ 21 ساله، در فهرست افراد ساکن در خانه‌ای است که روز گذشته از سوی پلیس مورد بازرسی قرارگرفته و بدین ترتیب به دست داشتن در حادثه تروریستی جمعه گذشته مظنون می‌باشد.

العالم ـ اروپا

 یحیی فرخ دومین فردی است که روز گذشته توسط نیروهای پلیس در رستورانی در منطقه هانزلو واقع در غرب لندن در ارتباط با حادثه تروریستی جمعه گذشته که براثر آن 29 نفر زخمی شدند، دستگیر شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پلیس خانه وی را در منطقه استانول که فاصله زیادی تا فرودگاه هیترو لندن ندارد مورد بازرسی قرار داده و تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد.
روزنامه سان امروز تصاویری را منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد یحیی فرخ در رستوران یادشده از سوی مأموران ضد تروریسم پلیس دستگیر و به دنبال آن این رستوران مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
اطلاعات به‌دست‌آمده از صفحه فیس بوک وی نشان می‌دهد که او اهل دمشق سوریه بوده و در 'وست تایمز کالج' برای یادگیری زبان تحصیل‌کرده است. فرخ همچنین در فیس‌بوکش تصاویری از خود و خانواده‌اش را گذاشته که از مناطق گردشگری لندن بازدید کرده‌اند.
شبکه خبری 'آیتی وی' نیوز امروز تصاویری از دوربین‌های مداربسته را منتشر کرد که در آن فردی را با ساک دستی نشان می‌دهد که خود را آماده بمب‌گذاری می‌کند.
این تصاویر مربوط به دو ساعت قبل از انفجار ناموفق بمبی است که 29 نفر را جمعه گذشته در ایستگاه مترو پارسونز گرین مجروح کرد.
پلیس لندن همچنین شنبه گذشته اعلام کرد جوان 18 ساله‌ای را در ارتباط با حادثه یادشده در بندر دوور واقع در جنوب شرق انگلیس دستگیر کرده است.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، هر دو نفر با خانواده 'رونالد جونز' که کودکان بی‌سرپرست را نگهداری می‌کنند ارتباط داشته‌اند.
در پی حادثه یادشده، ترزا می نخست‌وزیر انگلیس سطح هشدار امنیتی را به بالاترین حد ارتقاء داد و عنوان کرد که احتمال وقوع حادثه تروریستی قریب‌الوقوع است.
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های انگلیسی، امبر راد وزیر کشور انگلیس روز گذشته اعلام کرد که در پی پیشرفت‌های صورت گرفته در جریان تحقیقات پلیس، سطح هشدار امنیتی به «شدید» کاهش می‌یابد. وی بااین‌حال افزود که تحقیقات پلیس در رابطه با این حادثه ادامه خواهد یافت.
به گفته منابع انگلیسی، داعش مسئولیت این انفجار را برعهده‌گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها