معاون برون مرزی رسانه ملی:

رسانه ها مهمترین ابزار صنعت فکر در خط مقدم جنگ نرم هستند

رسانه ها مهمترین ابزار صنعت فکر در خط مقدم جنگ نرم هستند
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 18:58

دکتر جبلی، اتحادیه رادیو - تلویزیون های اسلامی را دارای پتانسیلی عظیم برای رویارویی با طرح های شیطانی فتنه گران در منطقه توصیف کرد.

العالم - ایران / فرهنگی

یازدهمین جشنواره رسانه ای بین المللی الغدیر امسال همزمان با ایام عید سعید غدیر در شهر نجف اشرف عراق برگزار شد.

در این جشنواره شبکه های برون مرزی از جمله شبکه جهانی العالم و الکوثر همچون سالهای گذشته موفق به کسب جوایز ویژه و لوح های تقدیر شدند.

دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی رسانه ملی در نشست شورای عالی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی که در حاشیه جشنواره الغدیر در شهر نجف اشرف عراق برگزار شد ، ضمن تبریک عید سعید غدیر و آرزوی پیشرفت روزافزون برای امت های اسلامی گفت: برگزاری جشنواره الغدیر امسال با پیروزی های ملت و دولت عراق بر نیروهای تروریستی در موصل و تلعفر مصادف شد که شایسته است برای این موفقیت و پیروزی به دولت ، ملت ، مرجعیت دینی ، ارتش نیروهای مردمی  و رسانه های عراقی تبریک بگوییم.

وی خاطرنشان کرد : این  پیروزی های تاریخی و بزرگ ما را به یاد این عبارت مشهور سردار مقاومت در لبنان  که " زمان شکست ها  گذشته و زمان پیروزی ها به دست آمده است"  می اندازد.

جبلی با اشاره به اینکه تروریسم تکفیری که امروز در قالب گروههایی همچون داعش و جبهه النصره متجلی شده ، گفت : بزودی این گروههای تروریستی متلاشی خواهند شد اما باید هوشیار باشیم که  تفکر تروریسم به عنوان بخشی از جنگ نرم باقی خواهد ماند.

جشنواره رسانه ای بین المللی الغدیر

معاون برون مرزی رسانه ملی ادامه داد : اگرچه نیروهای نظامی در میدان رزم با یک دشمن آشکار مواجه هستند و خطوط تماس در جبهه ها محسوس و قابل مشاهده است اما این مفهوم در جنگ نرم کاملا متفاوت است و شکل دیگری می یابد چرا که دشمن در جنگ نرم نه قابل مشاهده است و نه خطوط تماس آن نمایان و آشکار است.

جبلی تاکید کرد : اگر در جنگ سخت و در قالب سنتی آن ، حمله و دفاع  کردن در یک محدوده زمانی و مکانی مشخص انجام می شود این مساله در جنگ نرم در هیچیک از چهارچوب های زمانی و مکانی نمی گنجد و از یک برنامه زمانی خاصی پیروی نمی کند.  در جنگ نرم دشمن در حالت حمله دائمی و همیشه در کمین است و همواره در حال تجدید قوا و مترصد فرصت حمله غافلگیرانه است .

نمایشگاه جشنواره بین المللی رسانه ای الغدیر

وی با اشاره به توطئه های مستمر دشمنان برای تخریب چهره واقعی اسلام ناب محمدی گفت : اسلام هراسی ، خطرناکترین روشی است که دشمن در عرصه جنگ نرم آن را در پیش گرفته است و ظهور و پیدایش گروه های تکفیری و تروریستی  در واقع سلاح های متعارف این عملیات محسوب می شوند.

معاون برون مرزی رسانه ملی، برنامه ریزی برای تبدیل دشمن به دوست و بالعکس و ایجاد تفرقه میان ملل اسلامی  را به عنوان نشانه هایی از جنگ نرم در جبهه های فکری قلمداد کرد و هوشیاری رسانه ملی برای خنثی کردن این حیله و نیرنگ دشمنان اسلام را امری ضروری دانست.

جبلی افزود : امروز جهان اسلام در مقابل دشمنی قرار گرفته که نه تنها درعرصه نظامی شکست خورده بلکه در عرصه اخلاق و انسانیت نیز شکست جبران ناپذیری را متحمل شده است. این دشمن با سروصدا و شعارهای حقوق بشری دروغین خود ، گوش جهان را کر کرد‌ ‌ولی تاکنون هیچگونه اقدامی برای پایان دادن به رنج و مظلومیت مسلمانان روهینگیا در میانمار انجام نداده است و در سکوت مطلق قرار دارد.

وی با اشاره به مسئولیت های خطیر رسانه های متعهد و مقاوم گفت : رسانه ها به عنوان ابزار صنعت فکر در خط مقدم دفاع در برابرعملیات دشمن در عرصه جنگ های روانی قرار دارند و باید همواره برای دفاع از ارزش های اصیل و استقلال ملل اسلامی و ارزش های فکری ، دینی ، ملی و فرهنگی آماده باشند و ما به عنوان رسانه مقاومت باید  آخرین تاکتیک های دشمن را رصد و از تمامی امکانات جهت خنثی کردن توطئه های دشمن و ناکامی نقشه های آن در عرصه جنگ نرم در نزد افکار عمومی ، استفاده کنیم.

جبلی با اشاره به نقش اتحادیه رادیو - تلویزیون های اسلامی اظهار داشت: این اتحادیه با پتانسیل های عظیم و دارا بودن نیروهای فکری و انسانی متعهد و شبکه های وسیع می تواند نقش موثری را در رویارویی با طرح های شیطانی فتنه در منطقه ایفاء کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی معاونت برون مرزی رسانه ملی

پربیننده ترین خبرها