گوترش: برای بحران کره راه‌حل سیاسی می‌خواهیم

گوترش: برای بحران کره راه‌حل سیاسی می‌خواهیم
سه شنبه 28 شهريور 1396 - 05:34

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد، باید به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای موضوع کره شمالی باشیم.

العالم - آسیا 

آنتونیو گوترش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: ما می دانیم که شکاف ها و اختلافاتی در شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد. این موضوع درباره موضوعات گوناگون از جمله موضوع سوریه به خوبی خود را نشان داده است. من لازم است که بگویم که در رابطه با موضوع کره شمالی شورای امنیت در چند هفته اخیر توانست دو قطعنامه را تصویب برساند. شاید این قطعنامه ها کافی نباشند. شاید لازم باشد که کارهای بیشتری انجام شود. اما معتقدم که اتحاد و یکپارچگی شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با موضوع کره شمالی موضوعی ضروری است. نه تنها باید بر کره شمالی فشار آورده شود زیرا این کشور قوانین بین المللی را نقض کرده است و از نظر جامعه بین المللی این اقدام پذیرفتنی نیست بلکه باید راهی برای گفتگوهای دیپلماتیک هم ایجاد شود.

وی افزود: اگر در رابطه با موضوع کره شمالی به طرف تنش پیش برویم آنگاه اوضاع بدتر خواهد شد و به یکدفعه وارد جنگ می شویم. لازم است که از این کار پرهیز شود. به نظرم می توان از جنگ پرهیز کرد. وجود اتحاد در شورای امنیت و استفاده از آن برای ایجاد گفتگوهای دیپلماتیک می تواند سبب توقف وضعیت موجود شود. خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره برای صلح و امنیت در منطقه ضروری است.

گوترش درباره لفاظی های ترامپ درباره کره شمالی گفت: ما شاهد لفاظی های مختلف از طرفین درباره این بحران بوده ایم. من معتقدم که باید ماوراء این لفاظی ها وبه طور یکپارچه عمل کنیم تا بتوانیم مذاکرات دیپلماتیک عملی را ایجاد کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها