ظریف اعلام کرد؛

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان امروز در نیویورک

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان امروز در نیویورک
سه شنبه 28 شهريور 1396 - 12:08

وزیر خارجه ایران با اعلام برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان امروز در نیویورک گفت که جلسه مشترک وزرای خارجه ایران و ۱+۵ قرار است ظرف روزهای آینده برگزار شود.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک و در خصوص ملاقات‌ها و برنامه دیدار‌های دوجانبه در حاشیه هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: روز سه‌شنبه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح کارشناسان برگزار خواهد شد.

براین اساس نشست مدیران سیاسی 1+5 و ایران امروز (سه‌شنبه) 28 شهریور در نیویورک به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

ظریف یادآور شد: در جلسه‌ کمیسیون مشترک برجام که بین معاونان وزرا در وین برگزار شده بود توافق شد در صورت امکان، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل جلسه‌ کمیسیون مشترک در سطح وزرا نیز برگزار شود. به نظر می‌رسد که توانسته‌اند هماهنگی‌هایی را انجام دهند و جلسه مشترک برجام در سطح وزرا ظرف روزهای آینده برگزار می‌شود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مطرح شده در موضوع برجام در این دیدار‌ها عنوان کرد: ایران و دیگر طرف‌های مذاکره کننده با تاکید بر ضرورت حفظ برجام، رعایت برجام توسط همه طرف‌ها و غیر قابل مذاکره بودن برجام هم‌نظر بودند.

محمدجواد ظریف خاطرنشان کرد: هم در ملاقات‌های صورت گرفته اینجانب و هم در دیدار‌های ریاست جمهوری اسلامی ایران علاوه بر بحث‌های خوبی که در موضوع برجام انجام شد، محور اصلی ملاقات مشکلات منطقه‌ای از جمله وضع کشورهای سوریه، عراق و یمن بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: موضوع همه پرسی کردستان عراق از جمله دیگر بحث‌های مطرح شده در همه دیدارهای انجام گرفته بود و در همه دیدار‌ها تاکید همه‌ طرف‌ها بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی و قانون اساسی عراق، عدم برگزاری همه پرسی و حل و فصل موضوعات داخلی عراق از طریق مذاکرات همه‌ طرف‌ها در عراق بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها