وزیر دفاع ترکیه :آنکارا اجازه نمی دهد 'پ.ک.ک' در سنجار عراق مستقر شود

 وزیر دفاع ترکیه :آنکارا اجازه نمی دهد 'پ.ک.ک' در سنجار عراق مستقر شود
سه شنبه 28 شهريور 1396 - 17:31

فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه در دیدار هشام علی اکبر ابراهیم العلوی سفیر عراق در آنکارا، تاکید کرد آنکارا اجازه نخواهد داد گروهک تروریستی پ.ک.ک در سنجار عراق مستقر شود.

العالم - ترکیه

ایرنا -- در این دیدار که به درخواست سفیر عراق روز جمعه درآنکارا برگزار شد، دو طرف با اشاره به اینکه ترکیه و عراق مشکلی ندارند که نتوانند از طریق گفت و گو آنرا حل کنند، بر ادامه گفت و گوهای فی مابین تاکید کردند.

ایشیک دراین دیدار، با تاکید براهمیت حفظ تمامیت ارضی و وحدت سرزمینی عراق، گفت: هدف از حضور نیروی نظامی ترکیه در اردوگاه بعشیقه در شمال موصل را آموزش نیروهای محلی و کمک به نیروهای ائتلاف بین المللی عنوان کرد.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت نیروهای عراق درموصل، به خطرات جدی حضور و مداخله عناصر خارجی در عملیات موصل اشاره کرد.

ایشیک در این دیدار که وابسته نظامی سفارت عراق نیز حضور داشت، گفت: با پاکسازی عراق از داعش و سایر گروه های تروریستی، به حضور نیروهای نظامی ترکیه در بعشیقه نیز نیازی نخواهد ماند.

وزیر دفاع ترکیه با ابراز ناراحتی کشورش از حضور پ.ک.ک و عناصر وابسته به آن در منطقه سنجار (شنگال ایزدی ها) مدعی شده است ترکیه اجازه نخواهد داد پ.ک.ک در این منطقه مستقر شود.

مقامات بلندپایه ترکیه مدعی هستند پ.ک.ک بعداز کوه قندیل، در صدد ایجاد پایگاه دومی برای خود در شمال عراق است، اما به هیچ وجه به این تحول اجازه نخواهند داد.

آناتولی به سخنان سفیر عراق در این دیدار اشاره نکرده است.

حضور نظامی ترکیه دربعشیقه با اعتراض های جدی بغداد روبرو شده است. ترکیه اخیرا برای کاهش تنش باعراق، هیاتی را به سرپرستی قائم مقام وزارت خارجه و نمایندگانی از سازمان اطلاعات و ستاد فرماندهی ارتش به بغداد اعزام کرد.

اعلام شده بود که در پاسخ به این سفر، هیاتی از عراق نیز به آنکارا خواهد آمد ولی تاکنون این سفر انجام نشده است.

پربیننده ترین خبرها