هزاران نفر از مردم یمن برای بزرگداشت "انقلاب سپتامبر" راهی صنعاء شدند

هزاران نفر از مردم یمن برای بزرگداشت
چهارشنبه 29 شهريور 1396 - 19:12

خیل عظیمی از مردم یمن برای شرکت در بزرگداشت سومین سالگرد "انقلاب 21 سپتامبر" از مناطق مختلف این کشور، راهی شهر صنعاء شده‌اند.

العالم - یمن

رسانه‌های یمن از آغاز حرکت خودجوش مردم یمن به سمت شهر صنعاء، پایتخت یمن خبر دادند.

شبکه ماهواره‌ای المسیره گزارش داد، تحرکات مردم یمن از مناطق مختلف یمن به منظور شرکت در بزرگداشت "انقلاب 21 سپتامبر" از امروز چهارشنبه شروع شده است.

بر اساس این گزارش هزاران نفر از مناطق استان صنعاء، شبوه، لحج و ریمه قصد دارند خود را برای بزرگداشت سومین سالگرد این انقلاب به میدان «السبعین» شهر صنعاء برسانند.

همزمان با آغاز حرکت مردم به سمت شهر صنعاء، جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی پروازهای خود در آسمان صنعاء را بیشتر کرده است.

در همین راستا، صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن صبح امروز برای بازدید از نحوه آماده سازی میدان السبعین برای استقبال از مردم و تدارکات لازم برای جشن انقلاب، از این میدان دیدن کرد.

وی در جمع اعضای کمیته آماده‌سازی جشن انقلاب سپتامبر و وزیر دفاع یمن، بر اهمیت استقبال از این جشن تأکید و از کسانی که در این جشن شرکت خواهند کرد، تقدیر و تشکر کرد.

به همین مناسبت، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب انصار الله یمن در حکمی فردا 21 سپتامبر را به عنوان روز ملی در این کشور نامید.

مردم یمن به دنبال بی‌کفایتی دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در مدیریت امور کشور، برای اعلام اعتراض خود به این دولت در سال 2014 دست به راهپیمایی زدند.

با تداوم اعتراض‌های سراسری، مردم و نیروهای انقلابی یمن 21 سپتامبر وارد شهر صنعاء شدند و جنبش انصارالله یمن دولت را به دست گرفت و منصور هادی را از سمت خود برکنار کرد.

پربیننده ترین خبرها