عضو ارشد حماس: «سلاح مقاومت» قابل مذاکره نیست/ تقویت رابطه با ایران طبیعی است

عضو ارشد حماس: «سلاح مقاومت» قابل مذاکره نیست/ تقویت رابطه با ایران طبیعی است
جمعه 31 شهريور 1396 - 12:52

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با روزنامه‌ای فرامنطقه‌ای تأکید کرد سلاح مقاومت ضمانتی در مقابله با تعرض‌های اسرائیلی است و به هیچ وجه قابل چانه‌زنی نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

«موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی حماس در گفت وگویی با روزنامه «الحیاه» اعلام کرد این جنبش متوجه تلاش روسیه برای بازی کردن نقش فعالتر در پرونده آشتی فلسطین شده و منتظر اقدامات لازم برای گفت‌وگو و آشتی از سوی تشکیلات خودگردان است.

وی گفت: موضوع سلاح مقاومت بر روی میز گفت‌وگو نخواهد بود و نمی‌توان از آن عقب‌نشینی کرد اما حماس برای تقسیم مسئولیت‌های مربوط به تصمیم‌گیری برای جنگ و صلح آماده گفت‌وگو با تشکیلات خودگردان است.

این عضو ارشد حماس در ادامه از مسکو درخواست کرد راه را بر روی تلاش‌های آمریکا برای تثبیت وضعیت حماس در لیست تروریسم ببندد.

ابومرزوق که به همراه یک هیأت از حماس به روسیه سفر داشته و با برخی مقامات این کشور دیدار کرده است، گفت : از آنجایی که مواضع روسیه با آمریکا و امثال آن متفاوت است، حماس تلاش کرد مسکو نقش فعالتری در آینده (مساله فلسطین) داشته باشد. در دیدار با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه  چندین پرونده از جمله پایان محاصره غزه مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: بوگدانف در این دیدار تاکید کرد حماس ، تروریستی نیست بلکه بخشی مهم از ملت فلسطین است ، در انتخاباتی شفاف پیروز شد و مسکو از دیدگاهش دفاع خواهد کرد.

ابو مرزوق تأکید کرد: موضوع سلاح مقاومت قبلا در هیچ بحثی مطرح نشده و در آینده نیز مطرح نخواهد شد؛ این سلاح متعلق به کل ملت فلسطین و ضمانتی در مقابله با تعرض‌های اسرائیلی است و نمی‌توان از آن عقب‌نشینی کر د.

وی در خصوص تقویت روابط این جنبش با ایران نیز گفت: این موضوع ، امری طبیعی است و حماس باید با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی موثر، رابطه برقرار کند.

پربیننده ترین خبرها