کمیته انتخابات کردستان عراق:

همه‎پرسی در کرکوک، نینوی و دیاله اجرایی خواهد شد

همه‎پرسی در کرکوک، نینوی و دیاله اجرایی خواهد شد
جمعه 31 شهريور 1396 - 14:46

کمیته انتخابات و همه پرسی کردستان عراق اعلام کرد که این همه پرسی در استان کرکوک و مناطقی از استان نینوی و دیاله و طوزخورماتو نیز اجرایی می‏شود.

العالم - عراق

کمیته انتخابات و همه‌پرسی منطقه کردستان عراق اعلام کرد این همه‌پرسی در کرکوک و مناطقی از نینوی، دیاله و طوزخورماتو برگزار خواهد شد.

صدها نفر از ساکنان استان نینوی نیز امروز(جمعه) در رد همه پرسی منطقه کردستان عراق تظاهرات و اربیل را به «سوء استفاده» از اوضاع عراق برای پیاده کردن طرح همه پرسی که همه احزاب سیاسی این استان با آن مخالف هستند، متهم کردند.

به گزارش السومریه نیوز، این تظاهرات در محله الجامعه واقع در مرکز استان نینوی برگزار شد و شرکت کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعارهایی، با تصمیم اربیل برای برگزاری همه پرسی در نینوی را رد کردند.

تظاهرات کنندگان ضمن اعلام مخالفت با ورد هرگونه صندوقی که به تقسیم عراق منجر می شود، تاکید کردند که منطقه کردستان از اوضاع کنونی کشور عراق سوء استفاده می کند.

از سوی دیگر، بینالی ایلدریم نخست وزیر منطقه کردستان عراق تاکید کرد که وارد کردن استان مورد مناقشه «کرکوک» به همه پرسی، یک فاجعه است.

مه پرسی برای جدایی منطقه کردستان از عراق با وجود مخالفت‎های داخلی و منطقه‎ای قرار است در روز 25 سپتامبر(سوم مهرماه) برگزار شود و این همه‌پرسی در بخشی از‌ مناطق استان نینوی نیز صورت بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها