خبری خوب برای ژن های خوب

خبری خوب برای ژن های خوب
جمعه 31 شهريور 1396 - 16:40

بر اساس پیش نویس دستورالعمل واردات خودرو، امکان واردات توسط غیر نمایندگیها به طور کامل حذف خواهد شد و افزایش حقوق ورودی برای همه خودروهای بالاتر از ۳۰ هزار دلار اعمال می‌شود.

العالم - ایران / اقتصادی

تسنیم -- بر اساس پیش نویس دستورالعمل واردات خودرو که در انتظار امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور میباشد، ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی(خودروهای لوکس و میلیاردی) به ایران لغو خواهد شد.

به این ترتیب تغییرات گسترده ای در معیار واردات خودروهای لوکس ایجاد می‌شود. گفتنی است تا به امروز حقوق ورودی خودروهای زیر 1500 سی سی 40 درصد و خودروها با حجم زیر 2500 سی سی 50 درصد و همچنین واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی ممنوع بوده است.

براساس بند یک «دستورالعمل مدیریت واردات خودروهای سواری» انجام ثبت سفارش خودروهای سواری توسط نمایندگی های رسمی، حداکثر تا سقف سه هزار دستگاه مشروط براینکه ارزش آن از سقف 100 میلیون دلار بالاتر نرود مجاز خواهد بود.

در بند 2 متن پیش نویس آمده، واردات خودروی کامل (CBU) مازاد بر میزان تعیین شده منوط به تولید خودرو یا قطعات از همان نشان تجاری اعم از سرمایه گذاری مستقیم یا سرمایه گذاری مشترک تا سقف 50درصد از ارزش تولید سالانه داخلی با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

بر اساس بندهای 4 و 5 پیش نویس دستور العمل مذکور ثبت سفارش خودروهای قبلی انجام شده تا پیش از ابلاغ این دستورالعمل با رعایت سود بازرگانی مشخص شده در این دستورالعمل از اجرای سایر بندهای آن مستثنی خواهند بود و ترخیص خودروهای مانده در گمرک دارای قبض انبار تا تاریخ 19 شهریور 96 با شرط عقد قرارداد با نمایندگی های رسمی و پرداخت سود بازرگانی این دستورالعمل به مدت اعتبار یک ماه بلامانع است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها