نوبخت تشریح کرد:

انزوای آمریکا و حمایت جهان از رویکرد ایران در برجام

انزوای آمریکا و حمایت جهان از رویکرد ایران در برجام
شنبه 1 مهر 1396 - 10:47

معاون رئیس جمهوری گفت: امروز جهان و از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی پشت ایران اسلامی ایستاده و از رویکردهای ما در برجام حمایت می کنند، در حالی که آمریکا به انزوا کشیده شده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمدباقر نوبخت روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 97 - 96 در دبیرستان دخترانه دوره اول متوسطه فرزانگان ناحیه 2 رشت افزود: در سال 92 در شرایطی به عنوان دولت تدبیر و امید، کار را آغاز کردیم که دچار تحریم بودیم و 2.5 میلیون بشکه نفت صادراتی ما به یک میلیون رسیده بود.
وی ادامه داد: امکانات کمتر و کمتر شده بود، صنعت خودرو ما تحریم بود و فراتر از این، اتهام بزرگی که به ما بسته بودند و می گفتند فعالیت های هسته ای ایران، نظامی است و ایران را تحریم کردند.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز جهان پشت ما ایستاده، خاطرنشان کرد: این، همان امنیت و موفقیتی است که به دست آورده ایم و امروز همه از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی و سایر مقامات دنیا از جمله رئیس جمهوری فرانسه، می گویند که جمهوری اسلامی بر عهدش استوار است.
نوبخت با اشاره به حضور رئیس جمهوری در سال 92 در سازمان ملل متحد و مقایسه آن با حضور حجت الاسلام روحانی در سال جاری و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در سال 92 همه دنیا دور آمریکا بود اما امروز، آمریکا منزوی شده است.
وی در ادامه سخنانش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان ما در آن دوران تصریح کرد: از سال 59 تاکنون، دشمن رو به قهقرا رفته اما امنیت، توسعه ، نفوذ و امکانات ما در عرصه های مختلف بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه هر کشوری که احساس کند توسعه یافته تر است، جایگاهی رفیع تر دارد، اضافه کرد: همه برای دستیابی به توسعه تلاش می کنند و امنیت، یکی از ارکان توسعه است.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت چیزی است که هیچ وقت از بیرون نمی تواند برای ما ایجاد شود، بلکه ما خودمان باید این فضا را ایجاد کنیم.
نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و یادآوری حضور بانوان در پست های مدیریتی، خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: آینده متعلق به شماست اما بدانید خدمت حتما برخورداری از مسئولیت اداری نیست، ما می توانیم در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد و فرهنگ کمک کنیم.
نوبخت به دانش آموزان گفت: بایستی با نگاهی رفیع و وسیع ، فکر کنید؛ بزرگی به این است که خیلی چیزهای دیگر غیر از کلاس، مدرسه، شهر و استان را در خود جا دهیم و اینکه نسبت به مردم سوریه یا مسلمانان میانمار غصه می خوریم، ناشی از بزرگی ملت ایران است.
با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، 375 هزار دانش آموز در استان گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها