آمريكا بمب افكن های خود را نزديك كره شمالی به پرواز درآورد

آمريكا بمب افكن های خود را نزديك كره شمالی به پرواز درآورد
يکشنبه 2 مهر 1396 - 02:04

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد بمب افکن های  بی 1 بی لنسر / B-1B Lancer  این کشور با همراهی جت های جنگنده روز شنبه در حریم هوایی بین المللی بر فراز آبهای شرق کره شمالی با هدف قدرت نمایی به پرواز درآمدند. 

این اقدام آمریکا دامنه گزینه های نظامی در دسترس دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را علیه کره شمالی به نمایش گذاشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، پنتاگون اعلام کرد پرواز این بمب افکن ها و جنگنده های آمریکایی به شمال منطقه ای غیرنظامی که کره شمالی و کره جنوبی را از یکدیگر جدا می کند ، دورترین مسافتی است که یک جت جنگنده یا بمب افکن آمریکایی در قرن بیست و یکم طی کرده است.
دانا وایت سخنگوی پنتاگون گفت: هدف از این ماموریت نشان دادن عزم و جدیت آمریکا در واکنش به رفتار بی پروای کره شمالی و همچنین پیامی روشن است مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا گزینه های نظامی فراوانی برای مقابله با هرگونه تهدید دارد.
وی برنامه تسلیحاتی کره شمالی را  تهدیدی جدی  نامید و تصریح کرد : ما آماده ایم برای دفاع از خاک آمریکا و متحدان واشنگتن ، طیف گسترده ای از توانمندی های نظامی را به کار بگیریم.
این ماموریت بمب افکن های آمریکایی پس از یک هفته لفاظی شدید بین واشنگتن و پیونگ یانگ و توهین های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی علیه یکدیگر انجام شد. 
کره شمالی سوم سپتامبر ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. کره شمالی همچنین امسال دهها فروند موشک آزمایش کرده و به فعالیت های خود برای دستیابی به موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد ، سرعت بخشیده است.
 

پربیننده ترین خبرها