سردار وحیدی مطرح کرد

نفوذ فرهنگی؛ یعنی جهت دهی به مسئولان برای هضم‌شدن در دنیا غرب

نفوذ فرهنگی؛ یعنی جهت دهی به مسئولان برای هضم‌شدن در دنیا غرب
يکشنبه 2 مهر 1396 - 09:42

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: ما امروز به یک جبهه علمی گسترده نیاز داریم تا بتوانیم با نظام سلطه در میدان علمی مقابله کنیم.

العالم- ایرانسیاسی 

سردار احمد وحیدی رییس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز(یکشنبه22 مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی این دانشگاه گفت: شاهد سه جریان عمده تاریخی هستیم. جریان عاشورا، جریان  دفاع مقدس که مولود جریان عاشورا است و جریان مقاومت که مولود دفاع مقدس ما است

وی با بیان اینکه پیروزی‌‌های مکرر انقلاب اسلامی خود نشان دهنده حقانیت انقلاب اسلامی است، گفت: صحنه‌های مقاومت ما در سوریه و سایر جاها نشان از این امر دارد و اگر امروز سر وصداهای ناهنجار از غرب می‌شنویم بخاطر همین است که با تمام وجود احساس لرزش در ارکان خود می‌کنند.

سردار وحیدی خاطرنشان کرد: زمانی که انقلاب نشان داد کارآمد است تبدیل به الگو می‌شود و تمام تلاشها برای آن است که این اتفاق نیفتد. تمام این سر  صداها پس از پیروزی‌های مقاومت اتفاق می‌افتد. رزمندگان درحال شکل دهی یک جبهه فراگیر علیه نظام سلطه هستند و امروز همه احساس می‌کنند تنها  جایی که صادق است و همه می توانند بخ ان اطمینان کنند جمهوری اسلامی است

رئیس دانشگاه عالی دفاع با اشاره به اینکه دیگران هم ادعای مبارزه با داعش داشتند اما نتواستند کاری کنند، گفت: البته همه این موارد همراه می‌شود با این موضوع که اگر ما جهاد انقلاب را به جهاد علمی تبدیل نکنیم، وظیفه خودمان را در قبال این رزمندگان ایفا نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر ما پیروزی های خودمان را تبدیل به آموزه‌های بومی نکردیم وظیفه خودمان را انجام نداده‌ایم. جهاد علمی یعنی تبدیل این نظریه ها به تمدن بزرگ اسلامی  و ما امروز بستر کافی برای استخراج داریم و این کاری است که باید در جهاد علمی اتفاق بیافتد.

سردار وحیدی با بیان اینکه ما امروز به یک جبهه علمی گسترده نیاز داریم تا بتوانیم با نظام سلطه در میدان علمی مقابله کنیم، اظهار داشت: امروز به دلیل پیوسته نبودن جبهه جهاد علمی، سربازان جهان اسلام جذب دنیای غرب می‌شوند و مشکلات آنها  را حل می‌کنند. تشکیل این جبهه محوریت می‌خواهد و جایی جز ایران نمی‌تواند این کار را انجام دهد. اگر این کار  را کنیم می‌توانیم جلوی نفوذ را بگیریم. امروز هدف نفوذ فرهنگی، جهت دهی به مسئولان برای هضم‌شدن کشور در دنیای غرب است.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌های مختلف ما ارتباط کمی با یکدیگر دارند، گفت: ما باید با تشکیل جبهه جهاد علمی ساحت زندگی مردم خودمان را متحول کنیم. ما در دانشگاه دفاع ملی در پی آن هستیم تا این جبهه را در مباحث دفاعی و امنیتی تشکیل دهیم و لذا دانشجویان دانشگاه باید بدانند انتخاب مهم و سنگینی کرده‌اند.

وی افزود: ما باید پاسخگوی نیازمندی‌‌های علمی نیروهای مسلح باشیم و این امر برعهده دانشجویان و اساتید دانشگاه دفاع ملی است. در گام بعد ما باید مدیران انقلابی تربیت کنیم. ما باید این جوهره را بشناسیم و هرچه توفیق داشته‌ایم بدلیل شناخت همین جوهره بوده است. ما نیازمند مدیران راهبردی انقلابی هستیم تا نظام را در مقابله با توطئه‌های دشمنان پیش ببرند.

تسنیم 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها