افراد در معرض خطر واکسن آنفلوانزا دریافت کنند

افراد در معرض خطر واکسن آنفلوانزا دریافت کنند
يکشنبه 2 مهر 1396 - 10:45

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: افراد در معرض خطر ضرورت دارد نسبت به دریافت و تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

العالم- ایران/ علمی 

 فرزام بیدارپور با اشاره به شروع فصل پاییز و تغییر دمای هوا اظهار کرد: برخی افراد جامعه باید در برابر بیماری آنفلوانزا از هم اکنون واکسینه شوند. 

وی افزود: دریافت واکسن آنفلوانزا برای مادران باردار، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری تنفسی و آسم، بیماران قلبی و عروقی، دیابت، کلیوی، افرادی که اختلال عضلانی و سیستم ایمنی ضعیف دارند مانند صرع و ام اس، بیماران HIV مثبت در اولویت ویژه قرار دارد.

بیدارپور تاکید کرد: مادرانی که در سه ماه اول بارداری هستند، افراد بالای 50 سال و کودکانی که طولانی مدت آسپرین مصرف می کنند نیز افراد در معرض خطر هستند و ضرورت دارد واکسن آنفلوانزا دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با سرد شدن هوا احتمال ابتلای مردم به بیماری های تنفسی افزایش پیدا می کند، گفت: افراد در معرض خطر، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند تا جامعه در برابر همه گیر شدن این بیماری ایمن شود.

وی اضافه کرد: گروه های در معرض خطر حتما باید در برابر بیماری آنفلوانزا واکسیناسیون شوند و سایر اقشار جامعه نیز در صورت مشورت با پزشک معالج می توانند واکسن آنفلوانزا دریافت کنند.

به گفته وی، کارکنان بهداشتی درمانی و پزشکانی که با بیماران سر و کار دارند، نیروهای خدماتی بیمارستان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ضرورت دارد در برابر بیماری آنفلوانزا واکسینه شوند. 

وی 15 شهریور تا اوایل مهر را بهترین زمان برای دریافت واکسن آنفلوانزا اعلام کرد و افزود: اگر چه قیمت واکسن های توزیعی متفاوت است اما تمام واکسن هایی که در داروخانه های استان توزیع و به فروش می رسد مورد تایید وزارت بهداشت است.

آنفلوانزا بیماری است که بسرعت شیوع می یابد و به همین دلیل است که هر سال نیاز به تزریق واکسن جدید است، بیشترین زمان احتمال ابتلا به این بیماری ماه های مهر تا اسفند است. 

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده بیماران دیالیزی و پیوند کلیه، بیماران تالاسمی ماژور، بیماران کبدی سیروز، بیماران تالاسمی که شیمی درمانی می کنند، ضرورت دارد واکسن آنفلوانزا بزنند.

مردم برای جلوگیری از بروز بیماری ها باید بهداشت فردی را رعایت کنند، شست و شوی مکرر دست ها و خودداری از بوسیدن همدیگر از عوامل موثر در پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا است.

ایرنا 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها