توصیه های ایمنی آتش نشانی در روزهای تاسوعا و عاشورا

توصیه های ایمنی آتش نشانی در روزهای تاسوعا و عاشورا
يکشنبه 2 مهر 1396 - 10:50

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به آیین خیمه سوزی و شام غریبان توصیه هایی را به عزاداران و مسئولان هیات ها و تکایا ارائه کرد.

العالم- ایران/ اجتماعی 

سیدجلال ملکی در خصوص تمهیدات این سازمان در ماه محرم نیز گفت: از25 شهریور ماه ایمنی تکایا و مساجدی که میزبان سوگواران حضرت ابا عبدالله الحسین هستند بررسی شده است و در صورت نیاز به مسئولان مساجد و تکایا آموزش های اطفای حریق داده خواهد شد.

ملکی از استقرارگسترده آتش نشانان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و به شهروندان و هیات ها توصیه کرد: مواد اشتعال زا، وسایل و پرچم های خود را در فاصله مشخص از مواد سوختنی قرار دهند و در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی خود، اولویت خروج را به بانوان ، سالخوردگان و کودکان داده و بدون اینکه اقدام عجولانه انجام دهند با سامانه 125 تماس گرفته یا ماموران مستقر درمحل را مطلع کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در پایان با اشاره به آیین خیمه سوززی در ظهر روز عاشورا و برگزاری مراسم شام غریبان اظهار کرد: توصیه ما به عزاداران این است که هنگام مراسم آتش زدن خیمه ها موارد ایمنی را رعایت کرده و از نزدیک شدن به شعله های آتش خودداری کنند.

خبرگزاری صدا و سیما 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها