احتمال درگیری آمریکا و روسیه تقویت شد/ سوریه منطقه خطر

احتمال درگیری آمریکا و روسیه تقویت شد/ سوریه منطقه خطر
يکشنبه 2 مهر 1396 - 12:45

همزمان با انتشار اخبار رسانه ای مبنی بر آمادگی نیروهای ویژه روسی برای مقابله با نظامیان آمریکایی در سوریه، روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس هم از پخش جزوه های آموزش جنگ احتمالی بین نیروهای دو کشور در آمریکا خبر داد.

العالم - امریکا - اروپا   

رسانه روسی روز یکشنبه نوشت: جزوه آمادگی جنگی توسط فرماندهی نظامی آمریکا منتشر شده که موضوع آن نبرد با روسیه است.
در این گزارش به نقل از تارنمای آمریکایی نشنال اینترست آمده است: بخشی از دستورالعمل 68 صفحه ای انتشار یافته، ویژه شیوه های جنگی نیروهای روسیه و راهکارهای مقابله است.
همچنین در چارچوب اطلاعات ارائه شده ضدروسی این جزوه برای نظامیان آمریکایی، تاکتیک های تقابل شرح داده شده و آمده است که روسیه از سامانه های پهپادی و هشداردهی موشکی بهره زیادی می گیرد و با یاری آنها، کارآمدتر دشمن را زیر آتش توپخانه و خمپاره اندازها هدف می گیرد.
روزنامه نزاویسیما گازتا نیز نوشته است: روسیه برای جنگیدن با نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه آمادگی دارد.
پایگاه آنلاین رسانه روسی در گزارش امروز خود با اشاره به تلاش های آمریکا برای بی اعتبار کردن حکومت سوریه در سازمان ملل، نوشته است که همسو با این راهبرد، اقدام های جنگی توسط معارضان تحت الحمایه واشنگتن آغاز شده است.
نزاویسیمایا گازتا ادامه داده است: با توجه به اینکه ارتش سوریه با حمایت نیروهای روسی(علیه تروریست ها) عملیات انجام می دهد، نظامیان روسیه نیز هدف حمله های جنگجویان قرار گرفته اند.
در پایان گزارش آمده است: اگر این وضعیت تغییر نکند، اقدام ها و پاسخ های مسکو و دمشق ممکن است نه فقط جنگجویان حتی آمریکا را که نیروهای این کشور بین آنان حضور دارد، در برگیرد.
به گزارش ایرنا، با توجه به تداوم رویکردهای ضدسوری آمریکا، مسکو در یک سال اخیر بارها واشنگتن را به حمایت گسترده از گروه تروریستی جبهه النصره برای پیشبرد اهداف خود در سوریه متهم کرده است.
روز پنجشنبه نیز مسکو اعلام کرد که سازمان های اطلاعاتی آمریکا با تروریست های جبهه النصره در اجرای عملیات شکست خورده اخیر علیه نیروهای روسی و سوری در ادلب همکاری داشته اند که سبب شد 29نظامی روسیه در خطر اسیر شدن قرار گیرند.
رییس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در این باره گفت: تروریست های جبهه النصره تحت حمایت آمریکا حملات گسترده ای را در شمال غرب سوریه انجام دادند و گروهی از نیروهای ویژه روسی را در منطقه ادلب به محاصره در آوردند.
ارتشبد سرگئی رودسکوی افزود: با وجود توافق به دست آمده در مذاکرات اخیر آستانه، تروریست های جبهه النصره و گروههای همپیمان اقدام به حمله گسترده به مواضع ارتش سوریه در شمال و شمال شرق شهر حما در منطقه امن ادلب کردند.
رییس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: بر اساس اطلاعات در دست، این حمله را سازمان های اطلاعاتی آمریکا ترتیب داده و سازماندهی کردند تا از پیشروی موفق ارتش سوریه در شرق دیرالزور جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: حمله تروریست ها با حمایت تانک ها و نفربرهای زرهی انجام گرفت و آتش تهیه گسترده ای داشت که توانستند تا عمق 12 کیلومتری جبهه نیروهای سوریه نفوذ کنند. این حمله منجر به شکست شد و تروریست ها با متحمل شدن تلفات سنگین عقب نشینی کردند.

منبع : ایرنا

پربیننده ترین خبرها