روزنامه ترکیه‌ای: بارزانی در صدد تقدیم «سرزمین موعود» به اسرائیل است

روزنامه ترکیه‌ای: بارزانی در صدد تقدیم «سرزمین موعود» به اسرائیل است
يکشنبه 2 مهر 1396 - 14:55

روزنامه «ینی شفق» ترکیه در گزارشی نوشت: تل‌آویو در نظر دارد که در درجه اول عراق و سپس سوریه را به دنبال همه پرسی تقسیم کند. اگر اسرائیل به این هدف دست یابد،‌ به «سرزمین موعود» دست خواهد یافت.

العالم-عراق

فارس -- روزنامه ترکیه‌ای در گزارشی با این عنوان «بارزانی در صدد تقدیم "سرزمین موعود" به اسرائیل است»، از همه‌پرسی جدایی کردستان عراق به شدت انتقاد کرد.

«ینی شفق» می‌نویسد: «در حالی که در کمپین‌های بارزانی پرچم‌های اسرائیل به اهتزار در می‌آید و سرودش خوانده می‌شود، اسرائیل به دنبال "سرزمین موعود" می‌رود».

گزاش این روزنامه را در متون زیر بخوانید:

«در همه کارزارها و کمپین‌های سازماندهی شده توسط حزب دموکراتیک کردستان به ویژه در آمریکا و کشورهای غربی، به دنبال اعلام همه‌پرسی غیرالزام‌آور درباره جدایی شمال عراق در تاریخ 25 سپتامبر(سوم مهر)، آنچه به اصطلاح پرچم‌های کردستان خوانده می‌شود در کنار پرچم‌های اسرائیل به اهتزاز در آمده است. 

پوسترهای استفاده شده توسط مسعود بارزانی رئیس حکومت منطقه‌ای کردستان در فرآیند همه‌پرسی،‌ علنا و آشکارا شامل نقشه به اصطلاح "کردستان بزرگ" است که بخش‌هایی از سرزمین ترکیه، ایران و سوریه را در بر می‌گیرد. در حالی که پرچم‌های اسرائیل در کنار نقشه‌های به اصطلاح کردستان در تجمع اربیل روز شنبه (دیروز) به اهتزار درآمد،‌ هدف اصلی از این همه پرسی غارتگرانه مشخص شده است. بزرگ‌ترین گام برای دادن "سرزمین موعود" ‌به اسرائیل، با این همه پرسی برداشته خواهد شد. فرآیندی که به استقرار پایگاه‌های نظامی در مرز ترکیه منجر خواهد شد و حوزه و قلمرو گسترده‌ای در حد فاصل بین رودخانه‌های نیل و فرات را در اختیار صهیونیست‌ها قرار خواهد داد.

بارزانی اجازه اهتزار پرچم اسرائیل در اربیل، دهوک، سلیمانیه،‌ موصل و حتی کرکوک را می‌دهد و عملا شمال عراق را در خدمت اسرائیل قرار می‌دهد. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل ماه گذشته در بیانیه‌ای گفت که «کردها ملتی شجاع و طرفدار غرب هستند و ارزش‌های مشترکی با ما دارند» و اینکه برای اسرائیل این موضوعی طبیعی است که از ابتکار بارزانی برای ساتقلال حمایت کند و علنا حمایت کشورش از این کشور آلت دست را نشان داد. این نظریه که «نژاد کُردها از اسرائیلی‌ها بر می‌خیزد»، اغلب توسط بسیاری از نهادها و رسانه‌های اسرائیلی پرداخته شده است.

در تجمعات و راهپیمایی‌ها، شعارهای ضد ترکیه سر داده می‌شد، صدها فرد جوان پرچم‌های اسرائیل را به حرکت در آوردند و در برخی جاها حتی سرود ملی اسرائیل خوانده شد.

تل‌آویو در نظر دارد که در درجه اول عراق و سپس سوریه را به دنبال همه پرسی تقسیم کند. اگر اسرائیل به این هدف دست یابد،‌ به «سرزمین موعود» دست خواهد یافت. اگر هم نرسد، آشوبی که در منطقه ایجاد خواهد شد، کشورهای مسلمان و اسلامی را تضعیف خواهد کرد.

اسرائیل با استفاده از مسئود بارزانی و سازمان تروریستی پک‌ک به عنوان سربازان شطرنجش، در صدد به دست آوردن منطقه حد فاصل بین رود نیل و فرات است؛‌ جایی که در تورات آن را «سرزمین موعود» خوانده است. ایده تقسیم کردن سوریه و عراق به کشورهای کوچک،‌ توسط نظریه پردازان صهیونیست در دهه 1940 آماده شده بود.

پربیننده ترین خبرها