مقام صهیونیست: اسرائیل برای مقابله با ایران آماده شود

مقام صهیونیست: اسرائیل برای مقابله با ایران آماده شود
دوشنبه 3 مهر 1396 - 02:13

رئیس حزب خانه یهود رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید خود را برای برخورد با ایران آماده کند.

العالم – فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی جروزالم پست، نفتالی بنت گفت: در یک طرف ما نیاز داریم که آمریکا را متقاعد کنیم که تحریم های فلج کننده را در بالاترین سطح و هر چه زودتر ضد ایران اعمال کند. ایران باید مجبور شود که بین مسیر هسته ای و یا اقتصاد مرفه، یکی را انتخاب کند. از زمان توافق اتمی ایران، آنها نتوانسته اند که این گزینه را نشان دهند. در این حال اسرائیل باید برای یک احتمال آماده شود و خودش از خودش دفاع کند.

وی افزود: من از سال دو هزار و سیزده در کابینه حضور داشته ام. آنچه از دست رفته دیگر رفته است و ما باید به آینده و دفاع از خودمان توجه کنیم. توافق اتمی به ایران این توانایی را داد تا هر آنچه را که برای گریز هسته ای سریع به آن نیازمند است در اختیار داشته باشد. این توافق به ایران این اجازه را داد که سانتریفیوژهای سریعتر بسازد و فنآوری خود را بهبود دهد. در حال حاضر تصور غلطی درباره امنیت وجود دارد. توافق تنها زمان گریز هسته ای را به تاخیر انداخته است اما آنها از توافق برای رسیدن به بمب استفاده می کنند.

بنت درباره لبنان گفت: ما به یک راهبرد جدید نیاز داریم. اگر آنها به شهرهای اسرائیل موشک شلیک کنند ما با تمام قدرت با دولت لبنان و زیرساخت های آن برخورد خواهیم کرد. شلیک موشک از لبنان به اسرائیل به منزله اعلام جنگ است.

در این حال یسرائیل کاتز عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی هم گفت: اکنون فرصتی تاریخی برای رفع تهدید ایران از اسرائیل است. اسرائیل به این موضوع نیاز دارد که در تعامل با آمریکا توافق اتمی ایران را تغییر دهد که ایران نتواند به قابلیت اتمی دست پیدا کند. این توافق یا باید لغو شد و یا تحریم ها بازگردند.

وی افزود: اسرائیل به این موضوع نیاز دارد که در تعامل با آمریکا برنامه موشکی ایران را خنثی کند و از حضور نظامی ایران در سوریه جلوگیری کند و با همکاری ایران با حزب الله مقابله کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها