جزییات محدودیت جدید ورود به آمریکا برای اتباع 8 کشور

جزییات محدودیت جدید ورود به آمریکا برای اتباع 8 کشور
دوشنبه 3 مهر 1396 - 07:28

طبق دستور جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز یکشنبه، ­شهروندان هشت کشور از جمله کره شمالی و ونزوئلا با محدودیت های جدیدی برای ورود به آمریکا روبرو خواهند شد.

العالم- آمریکا 

قوانین جدید که بر شهروندان کشورهای چاد، ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه، ونزوئلا و یمن تاثیر خواهد گذاشت در تاریخ 18 اکتبر عملی خواهد شد.

این محدودیت ها شامل موارد مختلفی از جمله ممنوعیت نامحدود صدور روادید برای شهروندان کشورهایی مانند سوریه است. همچنین به طور مثال تعلیق روادید شهروندان غیرمهاجر ونزوئلایی، تنها برای برخی مقامات دولتی و خانواده های آنها اجرا خواهد شد.

این اعلامیه درحالی انتشار یافت که ممنوعیت موقت ترامپ برای شهروندان شش کشور اسلامی، 90 روز پس از امضا، منقضی می شود. این طرح موقف شامل ممنوعیت مسافرت برای شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن بود.

رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه سیاست جدید آمریکا اعلام شد در پیامی در توئیتر نوشت: «ایجاد یک آمریکای امن، اولویت شماره یک من است. ما افرادی را که نتوانیم با اطمینان صلاحیت شان را بررسی کنیم، به کشورمان راه نخواهیم داد.»

با این حال، روادید صادر شده معتبر در گذشته پس از عملی شدن ممنوعیت های جدید، باطل نخواهد شد.

طبق گفته وزارت امنیت داخلی آمریکا، ممنوعیت های جدید، کشورهایی را مورد هدف قرار می دهد که اطلاعات کافی برای آمریکا مهیا نکرده و یا اقدامات امنیتی لازم را اتخاذ نکرده اند.

این وزارتخانه در ماه های اخیر بر روی توسعه یک طرح امنیتی جدید فعالیت می کرد که شامل فاکتورهایی مانند چگونگی صدور گذرنامه الکترونیکی با اطلاعات بیومتریک، گزارش گم شدن یا سرقت گذرنامه ها به اینترپل و اشتراک اطلاعات مسافران مرتبط با تروریسم از سوی کشورهای مختلف بود. آمریکا پس از این موضوع این معیارها را با تمامی کشورها در میان گذاشت و به آنها 50 روز فرصت داد تا با این شرایط تطابق یابند.

به گفته مقامات آمریکایی، از مجموع کشورها، 16 کشور با این قوانین  تطابق نیافتند ولی نیمی از آنها اشتراک اطلاعات و اقدامات امنیتی خود را بهبود دادند، ددر نتیجه هشت کشور باقی مانده تا زمانی که تغییرات مورد نظر آمریکا را صورت ندهند مورد ممنوعیت های جدید آمریکا قرار خواهند داشت.

قوانین جدید شامل تعلیق ویزای مهاجرت برای شهروندان کشورهای چاد، ایران، لیبی، کره شمالی، سوریه، یمن و سومالی، و تعلیق ویزای غیرمهاجرتی از جمله تجاری و توریسم برای کشور های چاد، لیبی، کره شمالی، سوریه و یمن خواهد بود.

شهروندان ایرانی برای توریسم و تجارت، واجد شرایط دریافت روادید نخواهند بود ولی در زمینه ویزای تحصیلی و ویزای تبادل فرهنگی در صورت بررسی های دقیق، امکان صدور روادید وجود دارد.

خبرگزاری صدا وسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها