خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد؛

آغاز اجرای مصوبات شورای امنیت ملی عراق / برخورد با متخلفین برگزاری همه پرسی غیر قانونی

آغاز اجرای مصوبات شورای امنیت ملی عراق / برخورد با متخلفین برگزاری همه پرسی غیر قانونی
دوشنبه 3 مهر 1396 - 21:45

یک منبع حکومت عراق که خواست نامش فاش نشود گفت که حکومت فدرال عراق کار اجرای مصوبات شورای امنیت ملی کابینه این کشور درباره همه پرسی اقلیم کردستان را فورا پس از تصویب، آغاز کرده است.  

العالمعراق

خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق گزارش داد که با کشورهای مربوطه درباره توقف همکاری با اقلیم در زمینه گذرگاه های مرزی، فرودگاه ها و صدور نفت هماهنگی شده است و به کشورهای مزبور ابلاغ کردیم که فقط از طریق حکومت فدرال تعامل شود که کشورهای مزبور موافقتشان را با این خواسته اعلام، و تدابیر عملی را در این زمینه اتخاذ نموده اند.

منبع مزبور یادآوری کرد که رهنمودهای لازم از سوی طرف های نظارتی و قضایی برای رسیدگی به وضع سپرده های موجود در اقلیم و برخی از سیاستمداران که از طریق فروش نفت اقلیم جدای از حکومت فدرال تحقق یافته، اعطا شده است.

این منبع سپس گفت که گفت و گویی با اقلیم کردستان درباره همه پرسی غیر قانونی هرگز انجام نخواهد شد و تدابیر عملی در مناطق تحت سیطره اقلیم اتخاذ خواهد شد چون این همه پرسی مردود است.

وی افزود که اجرای تدابیر قانونی درباره کارمندانی که مغایر با حکم دادگاه فدرال در اجرای همه پرسی شرکت کرده اند و همچنین مصوبات شورای امنیت ملی کابینه برای حفظ یکپارچگی عراق و حمایت از مردم آغاز شده است.    

206 

پربیننده ترین خبرها