حمايت كامل قطر از آرمان ملت فلسطين و برقراری آشتی ملی

حمايت كامل قطر از آرمان ملت فلسطين و برقراری آشتی ملی
سه شنبه 4 مهر 1396 - 01:29

قطر بر حمایت کامل خود از آرمان ملت فلسطین و برقراری آشتی ملی در اراضی فلسطین تاکید کرد .

خلفان المنصوری نماینده دایم قطر در دفتر سازمان ملل در ژنو روز دوشنبه بر حمایت همه جانبه کشورش از برقراری آشتی ملی بین دو جنبش حماس و فتح و تحقق وحدت و همدلی میان همه احزاب ، طیف ها و مردم فلسطین تاکید کرد .
به گزارش خبرگزاری آناتولی از ژنو ، خلفان المنصوری در سی و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت قطر از آرمان ملت فلسطین برای رسیدن به آزادی ، تشکیل کشور مستقل با مرکزیت شهر قدس در مرزهای سال 1967 که از حاکمیت کامل برخوردار باشد و نیز برقراری آشتی ملی فراگیر میان فتح و حماس در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه حمایت می کند .
 نماینده قطر همچنین بر احقاق حقوق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و پایان اشغالگری های اسرائیل تاکید کرد.
خلفان المنصوری ادامه تعرضات ، حملات خصمانه و سیاست های نژاد پرستانه اسرائیل بر ضد فلسطینی ها و بی احترامی این رژیم به قطعنامه های سازمان ملل را محکوم کرد.
نماینده قطر افزود اقدامات اسرائیل بیانگر این است که این رژیم نمی خواهد شریک واقعی برای رسیدن به صلح باشد و همواره اصرار دارد با جامعه جهانی مقابله و راه حل تشکیل دو کشور مستقل را تضعیف کند .
 المنصوری تصریح کرد اسرائیل باید بداند با وجود  اینکه منطقه با بحران های زیادی روبه رو است اما مسئله فلسطین هرگز در حاشیه قرار نخواهد گرفت چون مسئله فلسطین مسئله اساسی و محوری کشورهای عربی ، اسلامی و جهان است .
 نماینده قطر در ادامه از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در حمایت از ملت فلسطین و پایان اشغالگری های اسرائیل عمل کند .
 وی همچنین توقف کامل فعالیت های شهرک سازی اسرائیل ، تلاش های این رژیم برای یهودی سازی شهر قدس و نیز پایان تحریم های ظالمانه علیه ساکنان غزه را خواستار شد .
خلفان المنصوری گفت مسئولان اسرائیلی باید به اتهام ارتکاب جنایت بر ضد فلسطینی ها محاکمه و مجازات شوند .
 

پربیننده ترین خبرها