وليد المعلم: اتفاقات كردستان عراق و شمال سوريه نتيجه اشتباهات تركيه است

وليد المعلم: اتفاقات كردستان عراق و شمال سوريه نتيجه اشتباهات تركيه است
سه شنبه 4 مهر 1396 - 06:12

وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد، آنچه این روزها در کردستان عراق و شمال سوریه می گذرد ناشی از اشتباهات سیاسی ترکیه در حمایت از گروههای تروریستی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ولید المعلم در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین که قرار است امروز پخش شود، اظهار داشت، سوریه، عراق متحد را به رسمیت می شناسد و کشور جدیدی را که با جدایی از عراق شکل بگیرد به رسمیت نمی شناسد.
وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: در گام اول باید تاکید کنم آنچه این روزها درمنطقه کردستان یا شمال سوریه می گذرد نتیجه اشتباهات در سیاست های ترکیه است، ترکیه ای که با همه توان سعی کرد از گروههای تروریستی حمایت کند تا دولت های مرکزی را تضعیف نماید، اما وقتی نتوانست به این اهدافش برسد  به وضوح موضوع کردستان را برجسته کرد. درست است که اولویت ما در سوریه و عراق نابودی داعش و دیگر گروههای تروریستی است اما هرگز موجودیت کشوری را که با جدا شدن از عراق شکل بگیرد نمی پذیریم.
وی گفت: در مذاکرات آستانه شش، با ضمانت ترکیه ادلب نیز به مناطق کاهش تنش در سوریه پیوست چنانچه ایران و روسیه نیز در این زمینه ضمانت هایی داده اند. در نتیجه این اتفاق یک آزمون برای ترکیه به شمار می آید، اگر توقف درگیری ها و کاهش مشکلات مردم سوریه در این منطقه طرح موفقی باشد و ادلب هم به آغوش سوریه بازگردد، این آزمون برای ترکیه  موفق خواهد بود.   
ولید المعلم تاکید کرد: آمریکا به بهانه جنگ با داعش، درصدد استقرار عناصر داعش در مناطق دیگر است، این کشور همچنان بر این باور است که تروریسم ابزار مهمی برای رسیدن به منافع مورد نظر به شمار می آید. البته این باور توهم است اما آمریکا همچنان از تروریسم برای رسیدن به منافع خود استفاده می کند. 
ولید المعلم افزود: سوریه اطلاعات و مستنداتی در اختیار دارد که ثابت می کند عناصر مسلح داعش با بالگردهای آمریکایی جابجا شده اند.
 

پربیننده ترین خبرها