فرانسه تشکیل نیروی نظامی مشترک اروپایی را خواستار شد

فرانسه تشکیل نیروی نظامی مشترک اروپایی را خواستار شد
چهارشنبه 5 مهر 1396 - 02:13

تشکیل نیروی مشترک نظامی، تجدید نظر در قرارداد همکاری بین کشورهای اروپایی و پیمان الیزه در ابتدای سال آینده از مهم ترین پیشنهادات رئیس جمهوری فرانسه برای اتحادیه اروپا بودند.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، به حرکت در آوردن دوباره چرخ های اروپا و اصلاحات در اتحادیه اروپا محور اصلی سخنرانی نود دقیقه ای امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در سوربن بود. رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد تقویت اتحادیه پولی یورو با تعیین وزیر و بودجه ای  مشترک را مطرح کرد. ایجاد دفاع مشترک اروپایی و تشکیل یک نیروی نظامی مشترک نیز از پیشنهادات ماکرون بود. البته ماکرون همکاری زوج فرانسه - آلمان را برای تحقق این اصلاحات اولویتی مهم توصیف کرد.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنرانی مکرون را پخش کرد. وی گفت: من به آلمان همکاری جدیدی را پیشنهاد می کنم... ما می توانیم به زوج فرانسه - آلمان جانی دوباره، تعیین کننده و ملموس ببخشیم.

مکرون سپس به ایجاد تشکلی برای نوآوری و نهادی برای فعالیت مشترک روی هوش  مصنوعی با هدف مبدل کردن اروپا به موتور رشد اقتصادی در جهان اشاره کرد. وضع قوانین مشترک در بازار کشورهای اروپایی تا سال دو هزار و بیست و چهار یکی دیگر از پیشنهادات مکرون برای به حرکت درآوردن اروپا بود.

وی در ادامه عقد قراردادهای همکاری بین کشورهای اروپایی و همچنین عقد پیمان جدید الیزه در بیست و دوم ژانویه سال دو هزار و هجده را پیشنهاد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها