آتش برجان یکی از بزرگ ترین انبارهای مهمات اوکراین/ 30 هزار سکنه تخلیه شدند

آتش برجان یکی از بزرگ ترین انبارهای مهمات اوکراین/ 30 هزار سکنه تخلیه شدند
چهارشنبه 5 مهر 1396 - 10:03

یکی از بزرگترین انبارهای نظامی اوکراین در استان ونتسیا در غرب کی یف پایتخت این کشور دچار آتش سوزی شده و بیش از 30 هزار نفر از ساکنان مناطق پیرامونی تخلیه شدند.

العالم ـ اروپا

آتش سوزی حدود ساعت 10 شامگاه سه شنبه به وقت مسکو در انبار مهمات ارتش اوکراین در قصبه کالینوفکا در استان ونتسیا آغاز شده و اکنون هم جریان دارد.
خبرگزاری ایتارتاس امروز (چهارشنبه) نوشت: در زمان حاضر چندین واحد آتش نشانی مشغول اطفاء حریق هستند و ماموران امنیتی نیز ساکنان روستاهای نزدیک را به مناطق امن تر تخلیه می کنند.
در این حادثه تا کنون دو نفر مجروح شده اند. بر اثر آتش سوزی و انفجارهای مکرر شیشه های بسیاری از ساختمان ها شکسته و قطعات مهمات پس از انفجار تا شعاع چند کیلومتری پرتاب می شود.
با تصمیم مرکز کنترل هوایی اوکراین، حریم منطقه حادثه تا شعاع 50 کیلومتری برای پرواز هواپیماها بسته شده و قطارها هم از منطقه عبور نمی کنند.
انبار مهمات ارتش اوکراین در قصبه کالینوفکا (در 15 کیلومتری شهر ونتسیا مرکز استان همنام) از بزرگترین انبارهای نظامی است که 188 هزار تن مهمات در محوطه ای به وسعت 60 هکتار نگهداری می شود و بیشتر گلوله های آتشبار اسمرچ، اوراگان و گراد (انواع پیشرفته کاتیوشا) است.
در اوکراین در سال های اخیر چند مورد آتش سوزی در انبارهای مهمات و تسلیحات رخ داده است.
به گزارش ایرنا، بنابر اعلام رسانه ها آخرین مورد آتش سوزی انبار نظامی در اوکراین چهارم فروردین در استان خارکف در شرق این کشور رخ داد و یک نفر کشته و 15 هزار نفر از ساکنان محلی نیز تخلیه شدند.
برای خاموش کردن آن آتش سوزی، پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین، کمک فوری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را خواستار شد.
12 بهمن سال 93 نیز انفجار انبار مهمات منطقه کراسنی چابان استان هرسون در ساحل دریای سیاه سبب بروز آتش سوزی گسترده ای شد و جان شش نظامی از جمله دو افسر را گرفت.
اوکراین از دوره شوروی سابق به دلیل نزدیکی به مرزهای غربی و همسایگی با اروپا، یکی از مهم ترین مراکز نگهداری مهمات بوده و هنوز هم بسیاری از این انبارها باقی مانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها