همزمان باورود وزیردفاع آمریکا، فرودگاه کابل مورد حمله راکتی قرار گرفت

همزمان باورود وزیردفاع آمریکا، فرودگاه کابل مورد حمله راکتی قرار گرفت
چهارشنبه 5 مهر 1396 - 12:28

همزمان با ورود وزیر دفاع آمریکا به افغانستان فرودگاه بین المللی کابل هدف چند راکت قرار گرفت و پروازهای آن مختل شد.

العالم ـ آسیا

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که فرودگاه بین المللی کابل امروز ( چهارشنبه) مورد اصابت چند راکت قرار گرفت و برنامه پروازهای این فرودگاه مختل شد. طالبان مسوولیت این حمله که همزمان با ورود وزیر دفاع آمریکا به افغانستان رخ داد را به عهده گرفته است.

برخی منابع خبری اعلام کردند که شلیک راکت ها به سمت فرودگاه از مناطق نزدیک پیرامون انجام شده و هنوز از میزان خسارت یا تلفات احتمالی گزارشی به بیرون مخابره نشده است.
براساس گزارش تعدادی از رسانه های برخط حداقل 20 راکت به محوطه این فرودگاه اصابت کرده است .
«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در صفحه توئیتر خود حملات راکتی به فرودگاه کابل را تائید کرد اما گفته است که هیچ خسارات و تلفاتی نداشته است و پروازها بصورت متداول در حال انجام است .
به گزارش ایرنا، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان هم در صفحه تلگرام خود مسئولیت حملات راکتی به فرودگاه کابل را که با ورود جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به کابل همزمان شد را از سوی گروهش بر عهده گرفت و افزود که این راکت ها به مقر نیروهای افغان و خارجی اصابت کرده و تلفات و خسارت زیادی به آنها وارد کرده است.
امروز وزیر دفاع آمریکا در جریان سفرش به جنوب آسیا و پس از سفری یک روزه به هندوستان وارد فرودگاه بگرام در شرق کابل شده است.

پربیننده ترین خبرها