نعیم قاسم: حزب الله تا زمان لازم در سوریه باقی خواهد ماند

نعیم قاسم: حزب الله تا زمان لازم در سوریه باقی خواهد ماند
چهارشنبه 5 مهر 1396 - 17:50

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که طرح و پروژه تکفیری مکمل طرح صهیونیستی بود که محور مقاومت آن را به شکست کشاند.

العالم - لبنان

به گزارش ایسنا، «شیخ نعیم قاسم»، معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الکوثر گفت: حضور تکفیری‌ها در منطقه صرفاً موضوعی جغرافیایی نیست، بلکه طرحی سیاسی و همه‌جانبه و تکمیل‌کننده طرح صهیونیست‌هاست.

مرحله دوم پیروزی‌ها در لبنان نقطه عطفی در تاریخ است

نعیم قاسم درباره مرحله دوم پیروزی‌ها در لبنان و آزادسازی مناطق دیگری از دست تروریست‌های تکفیری گفت: مرحله دوم پیروزی‌ها و آزادسازی بسیاری از مناطق دیگر، در واقع نقطه عطفی در تاریخ لبنان و منطقه به شمار می‌رود؛ زیرا مرزهای شرقی لبنان با سوریه آکنده از تکفیری‌ها بود .آن‌ها درصدد استقرار در مرزهای مشترک لبنان و سوریه و سپس انتقال به داخل لبنان بودند. آن‌ها درصدد ایجاد ناامنی با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده و ایجاد نابسامانی سیاسی و برهم زدن ثبات در لبنان بودند.

تکفیری‌های تروریست درصدد کمک به رژیم صهیونیستی بودند

شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: تکفیری‌ها درصدد بودند تا فضایی ایجاد کنند تا مقاومت را تحت فشار قرار دهند و به این وسیله به اسرائیل در هرگونه تجاوزگری جدیدی علیه لبنان کمک کنند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما در برابر خطر بسیار شدیدی قرار داشتیم که ممکن بود برای سالیان سال ادامه داشته باشد. نخستین بار که ما متوجه این خطر شدیم در نبرد منطقه «القصیر» بود. پس از آن، عملیات و نبردها به صورت پیاپی ادامه داشت تا آنکه نبرد منطقه «القلمون» در سال ۲۰۱۵ روی داد و پس از آن نیز نبرد بلندهای «عرسال» و سپس نبردهای مناطق «القاع»، «رأس بعلبک» و «الجراجیره» رخ داد. پس از انجام این عملیات‌ها، مقاومت به مرحله پاکسازی کامل مرزهای شرقی لبنان و مناطق مرزی مشترک با سوریه رسید که برآیند اصلی این نبردها نیز حمایت از لبنان، مقاومت و نیز حمایت از سوریه بود.

پیروزی‌ها در منطقه از یکدیگر تفکیک‌پذیر نیست

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه درباره پیروزهای به دست آمده در خاک عراق، سوریه و مناطق مرزی لبنان نیز گفت: ما نمی‌توانیم نتایج و پیروزی‌های به دست آمده را از نتایج مثبتی که در منطقه روی داد مانند آزادی موصل، تلعفر و منطقه بادیه در سوریه یا دیگر اقدامات و عملیات‌های انجام شده، تفکیک کنیم، اما اهمیت آزادسازی مناطق مرزی لبنان و سوریه در این است که سرفصل و نقطه عطفی بود که برای ما یادآور آزادسازی جنوب لبنان بود.

لبنان به‌طور کلی از وجود تحرکات تکفیری امن است

شیخ نعیم قاسم در ادامه درخصوص موضوع امنیت در لبنان نیز گفت: اگر منظور ما از امنیت به معنای امنیت کلی کشور باشد، می‌توانیم بگوییم که لبنان به‌طور کلی از وجود تحرکات تکفیری امن است، اما اگر منظور اقدامات و حملات جزئی یا محدود امنیتی باشد مانند وقوع یک انفجار یک جایی یا انفجار خودرویی بمب گذاری شده در مکانی دیگر، باید گفت که چنین حوادثی ممکن است روی دهد، اما دستگاه‌های امنیتی باید همیشه مراقب باشند و اقدامات پیشگیرانه اتخاذ کنند. دستگاه‌های امنیتی باید به داده‌ها و گزارش‌های موجود توجه کنند و افراد مشکوک و مظنون را که احتمال می‌رود به چنین اقداماتی دست بزنند، بازداشت کنند. از این رو، دستگاه‌های امنیتی باید فرصت را از کسانی که به دنبال ایجاد ناامنی‌های محدودی هستند، سلب کنند.

لبنان الگویی به دیگر کشورهای منطقه ارائه کرد

شیخ نعیم قاسم در ادامه به شبکه الکوثر گفت: به‌طور اجمالی می‌توانم بگویم که لبنان امنیت بیشتری دارد. لبنان الگویی به همه کشورهای منطقه ارائه و اعلام کرد که می‌تواند با وجود بحران‌های بزرگ در منطقه، استقلال خود را حفظ کند. می‌توانیم بگوییم که جریان تکفیری از ناحیه لبنان ضربه سخت و محکمی دریافت کرد، به گونه‌ای که اکنون دچار شرایطی شده است که اگر درصدد ایجاد ناامنی باشد، فقط می‌تواند به اقدامات کوچک و محدودی دست بزند که به خواست خداوند چنین اقداماتی نیز روی نخواهد داد.

حزب الله تا زمان لازم در سوریه باقی خواهد ماند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه درباره سودمند بودن ادامه حضور نیروهای حزب الله در سوریه گفت: حضور تکفیری‌ها چه در سوریه، چه در عراق و چه در لبنان به هم متصل و مربوط است. حضور تکفیری‌ها در هر منطقه‌ای، بر کل منطقه و تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها تاثیرگذار است. حضور تکفیری‌ها موضوعی محدود به جغرافیا نیست بلکه موضوع کاملا سیاسی و تکمیل‌کننده کیان و موجودیت رژیم صهیونیستی است. از این رو، زمانی که حزب الله عازم سوریه شد، برای ضربه زدن به طرح و پروژه تکفیری‌ها و با هدف حمایت از مقاومت عازم آنجا شد، مقاومتی که لبنان و سوریه بخشی از آن هستند. از این رو، تا زمانی که در سوریه بحران وجود داشته باشد، ما نیز در آنجا خواهیم ماند.

مقاومت، خورشید تابناکی است که کسی را یارای مقابله با آن نیست

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه درباره توان مقاومت گفت: به لطف خداوند، حزب الله به علت مقاومتی که داشت، خورشید تابناکی شکل داده است که کسی نمی‌تواند در برابر آن بایستد. پیروزی‌ها امری است که در عمل و واقعیت روی داده است و شکست داعش و النصره نیز یک حقیقت است. در برابر این حقایق، ادعاهایی مطرح است که هیچ ارزشی ندارد. امروز، زمانی که شاهد نتایج اقدام و مقاومت حزب الله هستیم، نتایجی که با بیرون راندن داعش و النصره و آزادسازی اراضی اشغالی به دست آمد که برآیند اصلی آن اعطای فرصت به دولت لبنان برای قدرتمند شدن و مستقل ماندن است، بدون اینکه چیزی از حزب الله کم شده باشد. به این وسیله و به فضل این پیروزی‌ها، دولت لبنان توانست حیات و نشاط خود را بازیابد. بنابراین، این پیروزی‌ها خدمت به دولت لبنان و نه تضعیف آن است.

گروهی در لبنان به صهیونیست‌ها و مهره‌های آن دل خوش کرده‌اند

معاون سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد: گروهی در لبنان هستند که اسرائیل و مهره‌های آن چون داعش، النصره را قبول دارند، اما قبول ندارند که آزادسازی و پیروزی، برای حزب الله و لبنان کرامت به بار آورد. در نوع نگرش و طرح و اهداف این گروه خلل و عیب وجود دارد. آن‌ها، اساسا به اقدامات و طرح‌های آمریکا و اسرائیل دل خوش کرده‌اند، طرح‌های پوسیده‌ای که علیه منافع منطقه ماست.

اگر تلاش‌های حزب‌الله و ارتش نبود، سرانجام سربازان لبنانی مشخص نبود.

شیخ نعیم قاسم در ادامه درباره سرنوشت سربازان لبنانی نیز تصریح کرد: درباره سرنوشت سربازان لبنانی باید گفت که اگر اقدام حزب الله با همکاری ارتش لبنان نبود و اگر چنین عملیات مشترک و موثری صورت نمی‌گرفت، کسی از سرنوشت سربازان لبنانی اطلاع نداشت و بحران نیز همچنان باقی می‌ماند. ما برای مشخص شدن سرنوشت سربازان لبنانی به عنوان نخستین هدف تلاش کردیم و این هدف نیز به خواست خداوند تحقق یافت.

معادله سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت واقعیتی انکارناپذیر است

معاون سید حسن نصرالله درباره معادله سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت در لبنان نیز گفت: ارزش معادله سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت این است که امری واقعی است و ایده‌ای نیست که ما به دنبال ترویج آن باشیم و طرح و پروژه‌ای نیست که ما به دنبال تحقق آن باشیم بلکه واقعیت و حقیقتی موجود است.

وی افزود: سال ۲۰۰۶ ارتش، ملت و مقاومت با طرح اسرائیل مقابله کردند. شکست اسرائیل با نبرد و جنگ حزب الله، اتحاد و یکپارچگی ملت لبنان و تلاش ارتش در حد امکاناتش صحنه زیبایی ایجاد کرد. بنابراین، معادله سه‌گانه برآیند پیوند خون و عمل بود. اکنون نیز، پیروزی‌های به دست آمده در مرزهای شرقی برآیند این همکاری تنگاتنگ بین ارتش و مقاومت و ملت لبنان از یک سو و ارتش سوریه از سوی دیگر بود که همگی درباره این نبرد همگام بودند.

پربیننده ترین خبرها