عضو برجسته حماس در گفت وگو با العالم

حماس هرگز از راه مقاومت دست نمی کشد

حماس هرگز از راه مقاومت دست نمی کشد
جمعه 26 اسفند 1390 - 06:32

عضو برجسته جنبش مقاومت اسلامي فلسطين با تاکيد به اينکه "حماس هرگز از راه مقاومت دست نمي کشد"،گفت كه بيداري اسلامي در ميان ملت هاي عرب، موجوديت رژيم صهيونيستي را بيش از پيش به خطر انداخته و سرنگوني اين رژيم اشغالگر را شتاب بيشتري بخشيده است.

الزهار پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با شبكه خبري العالم اظهار داشت : نقشه سياسي در اطراف رژيم صهيونيستي كاملا تغيير كرده و عمق راهبردي این رژيم كه پيش از اين تا داخل برخی كشورهاي عربي نفوذ كرده بود اكنون تا مرزهاي فلسطين اشغالي محدود شده است.

 

نباید به رژیم صهیونیستی فرصت داد

عضو جنبش حماس درباره حمله  اخير رژيم صهيونيستي به باريكه غزه گفت : دشمن صهيونيستی همواره  آمريكا را تحت فشار مي گذارد  بويژه در سال هاي خاكستري كه به سال هاي پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفته مي شود، اين اتفاق در سال هاي 2008 و 2009 افتاد و حمله رژيم صهيونيستي به غزه را رقم زد.

وي افزود : اسراييل كه از بحران وحشت رنج مي برد اكنون دچار انزواي بين المللي شده است و به همين سبب براي اطمينان بخشيدن به شهرك نشينان صهيونيست ، آمريكا را تحت فشار مي گذارد و اقدام به جنگ مي كند.

الزهار تاکید کرد: اعلام مي كنيم كه اين لحظات ، دوران بسيار خطرناكي هستند بايد به اسراييل پاسخي متناسب داد درغیر این صورت فرصت از دست مي رود و يا بايد منتظر پيامدهاي خطرناكي مشابه پيامدهاي جنگ 2008 و 2009 غزه باشيم.

 

حملات به غزه و نتایج معکوس

عضو جنبش حماس خاطرنشان کرد: خسارتي كه اسراييل به فلسطيني ها وارد مي كند، كمتر از خسارتي است كه به خود اين رژيم وارد مي شود و اين تجاوزها برای مقاومت فلسطين تاثيري مثبت داشته است.

وی تصریح کرد: امروز صهيونيست ها به پناه گاه ها پناه برده اند ، مدارس ، دانشگاه ها ، كارگاه ها و حمل و نقل و رفت و آمد آنها تعطيل شده است، اگرچه امكانات دفاعي كه ما در اختيار داريم ، با امكانات تهاجمي دشمن صهيونيستی قابل قياس نيست اما مهم  تاثيري است كه مقاومت فلسطيني بر طرف مقابل مي گذارد اين تاثير كاملا فراتر از تاثيري است كه دشمن صهيونيستی بر فلسطيني ها درغزه مي گذارد.

 

همگرایی و هماهنگی گروه های فلسطینی

الزهار درباره هماهنگي و همگرایی ميان گروه های فلسطيني اظهار داشت: در زمان حاضر عرصه فلسطين شاهد همگرايي و هماهنگی نه فقط ميان جريان هاي اسلام گرا بلكه ميان همه گروه هاي فلسطيني است و تلاش ها براي دستيابي به آشتي ملي واقعي ادامه دارد.

عضو جنبش حماس گفت: هماهنگي فلسطيني در عرصه ميداني جنبه هاي متعددي دارد و تلاش ما بر اين است كه اين هماهنگي در همه سطوح باشد و زمينه دستيابي به هماهنگي امنيتي و نظامي نيز فراهم شود تا بتوانيم توانمندي هاي خود را توسعه دهيم.

وی افزود: در اين زمینه گام هايي برداشته شده است و علت موفقيت ما در اين مرحله همكاري با يكديگر و ارائه خدمات غيرنظامي ، نظامي و امنيتي است اما در هر صورت براي مقابله با تجاوزهاي مكرر دشمن صهيونيستی نيازمند توسعه هر چه بيشتر اين همكاري ها هستيم.

 

درسی فراموش نشدنی

الزهاردرباره تاثير واكنش قدرتمندانه مقاومت فلسطيني به حمله اخير رژيم صهيونيستي به غزه خاطرنشان کرد : در ماه هاي آينده شاهد مهاجرت معكوس از اسراييل خواهيم بود زيرا تاثير واكنش مقاومت به تجاوزهاي این رژیم بر صهيونيست ها بسيار زياد است.

عضو جنبش حماس تصریح کرد: اين واكنش بسياري از افسانه پردازي هاي اسراييل درباره قدرت بازدارندگي از جمله گنبد آهنين را باطل و اين رويا را كه اسراييلي ها هرگاه و هر طور بخواهند مي توانند فلسطين را هدف قرار دهند، نقش بر آب مي كند.

وی تاکید کرد: واكنش مقاومت به حمله اخير صهيونيست ها به غزه ، درسي فراموش نشدنی به آنها داده است تا بر روی حساب های دور و نزديك خود بازنگري كنند.

 

موضع حماس در قبال سخنان مقامات واشنگتن

الزهار درباره موضع گيري حماس در قبال سخنان اخير و بي سابقه مقامات واشنگتن در حمايت از رژيم صهيونيستي بویژه امنيت اين رژيم و درمقابل محكوم كردن مقاومت فلسطيني ، گفت : سخنان "باراك اوباما "رييس جمهور و " هيلاري كلينتون "وزير خارجه آمريكا درباره رژيم صهيونيستي قبل از هرچیز بازتاب دهنده وضعي است كه اسراييل در آن گرفتار شده است.

عضو جنبش حماس افزود: وقتي اوباما، امنيت اسراييل را " امري مقدس " مي شمارد و در مقابل هتك حرمت قرآن كريم و كشتار مسلمانان و تعرض به مساجد آنان را ناديده مي انگارد ، مي توان به وجود بحراني واقعي در خصوص موجوديت اسراييل پي برد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها