با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛

قدردانی دفتر نخست وزیر عراق از مواضع آیت الله سیستانی درباره اقلیم کردستان

قدردانی دفتر نخست وزیر عراق از مواضع  آیت الله سیستانی درباره اقلیم کردستان
جمعه 7 مهر 1396 - 19:10

دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای از مواضع مرجعیت عالیقدر دینی در این کشور آیت الله سیستانی درباره اختلاف های موجود با اقلیم کردستان قدردانی کرد.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در عراق در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق آمده است: "مرجعیت عالیقدر دینی امروز هم مثل همیشه با اتخاذ چنین موضع حکیمانه ای نشان داد که متوجه خطرهایی که هم اکنون کشور را تهدید می کند هست و بر همین اساس چنین مواضع تاریخی و مسئولانه ای را در برابر موضوع همه پرسی کردستان اتخاذ کرده بر وحدت عراق از شمال تا جنوب این کشور و مراجعه به قانون اساسی برای حل تمام مشکلات بین شرکا تأکید کردند. لذا ما از مواضع امروز ایشان در خطبه نماز جمعه کربلا در روز بیست و نهم سپتامبر 2017 درخصوص مخالفت با همه پرسی اقلیم کردستان و غیر قانونی دانستن آن و نیز ضرورت تأمین امنیت کردها استقبال می کنیم.

در این بیانیه آمده است: "در شرایطی که صداهای مخالفت با این همه پرسی در بالاترین سطوح داخلی و بین المللی طنین انداز شده است، ما دست مرجعیت دینی آگاه را می فشاریم و از خط مشی ثابت و دائم ایشان در حمایت از وحدت ملت و تمامیت ارضی کشور آنهم در شرایطی که کشور بیش از همیشه نیازمند وحدت و اشتراک در مواضع برای خروج از بحران جاری است قدردانی می کنیم".

گفتنی است نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان عراق، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کربلا، به مخالفت شدید با همه‌پرسی کردستان عراق پرداخت و بر وحدت و یکپارچگی این کشور تأکید کرد. بیشتر بخوانید

208

پربیننده ترین خبرها