همکاری اتحاديه اروپا و فائو برای جلوگيری از اسراف!

همکاری اتحاديه اروپا و فائو برای جلوگيری از اسراف!
شنبه 8 مهر 1396 - 04:09

مقامات اتحادیه اروپا و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای جلوگیری از به هدر رفتن مواد غذایی و همچنین رعایت اصول بهداشتی در زنجیره غذایی با یکدیگر همکاری می کنند.

العالم اروپا

به گزارش خبرگزاری شین هوا از رم، ویتنیس اندریوکایتیس کمیسر بهداشت و ایمنی غذایی اتحادیه اروپا و خوزه گرازیانو دا سیلوا رئیس فائو موافقتنامه ای را در رم درخصوص همکاری دو طرف امضا کردند.

طرفین براساس اهداف جهانی توسعه پایدار متعهد شدند در چارچوب همکاری های نزدیک تا سال 2030 سرانه اتلاف مواد غذایی به نصف کاهش یابد.

کمیسر بهداشت و ایمنی مواد غذایی اتحادیه اروپا اتلاف مواد غذایی را غیر قابل قبول، غیر اخلاقی و غیر هدفمند خواند و خواستار تلاش برای افزایش و تقویت امنیت غذایی شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد در چارچوب همکاری های مستمر می توانیم با اتحاد و انسجام اقدامات راهبردی و مناسبی جهت مقابله با مشکلات و چالش های مواد غذایی انجام دهیم.

رئیس فائو در سخنان خود استفاده از انتی بیوتیک ها وکاربرد بیش از حد اینگونه مواد جهت تقویت و افزایش رشد را نامناسب خواند و افزود مواد میکروب کش و آنتی بیوتیک ها صرفا جهت درمان بیماریها آنهم در شرایط واوضاع خاص باید جهت جلوگیری از شیوع بیماری ها استفاده شود و نباید از اینگونه مواد جهت رشد و تقویت مواد غذایی استفاده کرد.

براساس گزارش های فائو ، اسراف و اتلاف تقریبا یک سوم از مواد غذایی مصرفی انسان - یک میلیارد و 300 میلیون تن -سالانه در سراسر جهان سبب خسارات مالی سنگین و همچنین کاهش منابع طبیعی خواهد شد.

تنها در اروپا سالانه نزدیک به 88 میلیون تن مواد غذایی به ارزش 143 میلیارد یورو از بین می روند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها