درگیری نئونازی‌ها و مخالفان فاشیسم در سوئد

درگیری نئونازی‌ها و مخالفان فاشیسم در سوئد
يکشنبه 9 مهر 1396 - 10:15

پلیس سوئد اعلام کرد، بیش از 30 تن را در جریان درگیری نئونازی‌ها و مخالفان فاشیسم‌ با پلیس در جریان راهپیمایی از سوی یک جنبش راست افراطی دستگیر کرده‌ است.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز، صدها تن از اعضای جنبش راست افراطی موسوم به "مقاومت نوردیک" (نئونازی ها) که بسیاری از آنها به سپر و کلاه ایمنی مجهز بودند، با سوئدی های مخالف فاشیسم  در خیابان‌های شهر گوتنبرگ درگیر شدند.

پلیس این شهر نیز برای متفرق کردن آنها وارد عمل شد که در جریان این درگیری بیش از 30 تن دستگیر شدند.

عضویت در سازمان‌های حامی نازیسم در سوئد غیرقانونی نیست و جنبش راست افراطی مقاومت نوردیک برای برگزاری این راهپیمایی از پلیس مجوز داشته که با اعتراضات گسترده ضد فاشیست‌ها روبرو شد.

پلیس سوئد در وب‌سایت خود اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز شنبه در شهر گوتنبرگ 35 تن دستگیر و دست‌کم دو تن زخمی شدند که یکی از آنها افسر پلیسی است که از ناحیه دست دچار شکستگی شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اخبار منتشر شده راهپیمایی نئونازی‌ها اوایل بعدازظهر شنبه متوقف شد و مردم نیز متفرق شدند چراکه پلیس تلاش می‌کرد تا ضد فاشیست‌ها و اعضای نئونازی را از یکدیگر جدا کند.

اعضای نئونازی مکررا با پلیس سوئد درگیر شده‌اند و در جریان سخنرانی‌هایشان سیاستمداران و رسانه‌ها را مسئول مهاجرت گسترده به سوئد می‌دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها