منابع آگاه آمریکایی خبر دادند؛

مذاکرات در کاخ سفید درباره انتخاب عبارات برای اعلام عدم تأیید پایبندی ایران به برجام

مذاکرات در کاخ سفید درباره انتخاب عبارات برای اعلام عدم تأیید پایبندی ایران به برجام
دوشنبه 10 مهر 1396 - 18:22

منابع آگاه آمریکایی روز دوشنبه از مذاکراتی در کاخ سفید برای انتخاب عبارت‌پردازی‌های مربوط به عدم اعلام پایبندی ایران به برجام خبر داده‌اند.

العالم - آمریکا

فارس -- منابع آگاه آمریکایی از مذاکراتی در کاخ سفید درباره عبارت‌پردازی‌های دولت آمریکا برای اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای خبر داده‌اند. 

وبگاه نشریه «پالیتیکو» این خبر را در خلال گزارشی درباره مصاحبه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با این نشریه منتشر کرده است. 

رسانه آمریکایی با اشاره به تلاش‌های «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا برای حفظ توافق هسته‌ای برجام به نقل از یک مشاور کاخ سفید نوشته است: «تیلرسون هنوز در تلاش برای متقاعد کردن ترامپ است.»

یک منبع دیگر که از رایزنی‌ها در وزارت خارجه و دفاع آمریکا درباره برجام آگاه است به پالیتیکو گفت دیدگاه تیلرسون در کاخ سفید با مخالفت رو به رو است، هر چند که او در این دو وزارتخانه مورد حمایت است. 

این منبع آگاه گفت: «حتی کسانی که با [تصمیم ترامپ برای اعلام] عدم پایبندی ایران مخالفند، حالا دارند خودشان را با این واقعیتی که اتفاق خواهد افتاد، وفق می‌دهند.»

این منبع گفت که آنها در حال مذاکره درباره عبارت‌پردازی‌هایی هستند که ترامپ برای اعلام عدم پایبندی ایران استفاده خواهد کرد. 

به گفته این منبع، این مذاکرات همچنین قرار است به تعیین چارچوب مربوط به تصمیم ترامپ بپردازند.

پالیتیکو نوشته انتظار می‌رود تصمیم ترامپ برای اعلام عدم پایبندی به برجام به عنوان بخشی از آنچه کاخ سفید آن را «راهبرد جدید» درباره ایران اعلام می‌کند معرفی شود. 

پربیننده ترین خبرها