بشار الجعفری: بخش بزرگی از جامعه بین الملل اراده مبارزه با تروریسم ندارد

بشار الجعفری: بخش بزرگی از جامعه بین الملل اراده مبارزه با تروریسم ندارد
سه شنبه 11 مهر 1396 - 02:49

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: رنج های هفت ساله ملت سوریه از تروریسم نشان می دهد که بخش بزرگ، بانفوذ و پرقدرت جامعه بین المللی هنوز دغدغه و اراده مبارزه با تروریسم ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری روز دوشنبه در نشست کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: باید اراده سیاسی واقعی برای مبارزه با تروریسم و محاکمه و مجازات ایجاد کنندگان و حامیان آن وجود داشته باشد و به معنای دیگر باید سر افعی را قطع کرد نه اینکه دم آن را دنبال کرد.
وی اضافه کرد: تا زمانی که سر افعی قطع نشده، نمی توان قطعنامه های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم را اجرا کرد و نمی توان راهبرد سازمان ملل درباره مبارزه با تروریسم را در واقعیت اجرا کرد و کشورهای عضو نیز نمی توانند در مذاکرات به توافقنامه ای جهانی و فراگیر درباره مبارزه با تروریسم دست یابند.
الجعفری اظهارداشت: سر افعی، سیاست کشورهایی است که عضو سازمان ملل هستند و نفوذ، قدرت و ثروت دارند ولی ارزش های سیاسی و حکومت عاقلانه ای ندارند که آن را از سوء استفاده از توان خود به منظور تحمیل سلطه خود و تجاوز به دیگران و مسلح کردن تروریست ها درکشورهایی که با سیاست های آن ها مخالفند، بازدارد.
وی بیان کرد: حکومت های این کشورها همچنان به گروه های تروریستی مسلح و تروریست های خارجی به عنوان سلاحی سیاسی، نظامی و اقتصادی نگاه می کنند که می توان از آن برای سرنگونی دولت های قانونی، ویران کردن اقتصادها، کشتار شهروندان، آواره کردن و فرستادن بسیاری از آن ها به کام دریاها استفاده کرد و سپس به ظاهر برای آن ها اشک ریخت.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اظهارداشت: تروریست های خارجی، افرادی عادی بودند که در مدارس دینی مورد حمایت با میلیاردها دلار نفتی با هدف فرو کردن افکار وهابی، تروریستی و خشن تحت تاثیر قرار گرفتند.
الجعفری افزود: دولت های بسیاری از کشورهای عضو این سازمان بویژه در اتحادیه اروپا، این افراد را به عنوان افرادی خطرناک و کسانی که برای امنیت جامعه مضر هستند، زیرنظر داشتند ولی منافع سیاسی بسته و فاسد این حکومت ها، از هزاران نفر از این افراد خطرناک سوء استفاده کرد و آن ها را برای جنگ به سوریه و عراق اعزام کردند تا هم به گسترش تروریسم بپردازند و هم جوامع غربی از شر آن ها نجات یابد.
وی بیان کرد: این تروریست های خارجی با تسهیلات برخی دولت ها و دستگاه های اطلاعاتی و با استفاده از هزاران گذرنامه و روادید گردشگری وارد کشورهای مجاور سوریه و عراق شدند.
الجعفری اضافه کرد: سلاح، پادگان آموزشی، اتاق های عملیات و پشتیبانی تدارکاتی در کشورهای اطراف سوریه و عراق در انتظار ورود این تروریست ها بود که مخالفان 'میانه رو' خوانده می شدند.
وی افزود: البته این افراد پس از تغییرات ژنتیکی باید مخالفان میانه رو نامیده می شدند زیرا آن ها خارجی بودند و برای مخالف میانه رو شدن در سوریه باید با تغییرات ژنتیکی، سوری می شدند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: تجربه هفت ساله دولت و ملت این کشور نتیجه تصمیم سیاسی، خطرناک و غیر مسئولانه برخی اعضای سازمان ملل متحد در بکارگیری تمام توان، اموال و راهبردهای تندروانه و خشن خود در حمایت از گروه های تروریستی بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها