حاشیه‌سازی دمپایی مقامات قطری در دیدار با ظریف + عکس

حاشیه‌سازی دمپایی مقامات قطری در دیدار با ظریف + عکس
سه شنبه 11 مهر 1396 - 21:12

وزیر خارجه کشورمان صبح روز سه‌شنبه در جریان سفر خود به دوحه با مقامات ارشد قطر «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران / سیاسی

ایسنا -- محمدجواد ظریف پس از گفت‌وگویش با این مقامات گزارشی تصویری از دیدارهای خود در قطر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که در این تصاویر مقامات قطری در جریان دیدارهای خود با وزیر خارجه دمپایی (نعل یا نعلین* (به عربی)) همراه با لباس بومی و رسمی خود پوشیده بودند که این پوشش مورد توجه و واکنش مخاطبان اینستاگرام ظریف واقع شد.

تعدادی از مخاطبان وی در کامنت‌هایی از نعلین عربی به عنوان "دمپایی" یاد کردند و برای‌شان این سوال پیش آمده بود که چرا مقامات قطری در این دیدارهای رسمی با این "دمپایی‌"ها حضور پیدا کردند و عده‌ای از آنها نیز این اقدام مقامات قطری را خلاف‌ شان دیپلماتیک و توهین به ظریف عنوان کردند.

بر اساس این گزارش، در شهریور 1390 نیز تصاویری از دیدار امیر وقت قطر با محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور وقت کشورمان منتشر شد که در آن دیدار نیز این مقام عالی‌رتبه قطری در جریان سفر چند ساعته خود به تهران با نعلین یا همان دمپایی به ظن ما ایرانیان، حضور پیدا کرده بود و این موضوع نیز با واکنش رسانه‌ها و مخاطبان ایرانی مواجه شد.

این در حالی است که آن‌چه مخاطبان ایرانی از آن به عنوان دمپایی یاد می‌کنند نعلین عربی است که مقامات حوزه خلیج‌فارس از جمله قطر به همراه لباس محلی و بومی خود که شامل دشداشه، چفیه، عقال و عبا است، می‌پوشند.

نوع پوشش مقامات قطری در دیدار با ظریف اقدامی غیردیپلماتیک نیست بلکه آنها بر اساس لباس محلی خود که در عرف دیپلماتیک نیز مورد پذیرش قرار گرفته است در مجامع بین‌المللی و دو جانبه حضور پیدا می‌کنند چنان‌که در اردیبهشت ماه سال جاری نیز تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در حاشیه سفر ترامپ به ریاض در جریان دیداری که با رییس‌جمهور آمریکا داشت با همین ترکیب لباس حضور پیدا کرد.

البته بعضا مقامات قطری در جریان سفرهای خارجی خود کت و شلوار می‌پوشند و از لباس محلی استفاده نمی‌کنند که تصاویر آن نیز بارها در رسانه‌ها منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به قطر اولین سفر وی به دوحه است که بعد از قطع روابط قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها