سردار باقرزاده خبر داد

کشف پیکر شهدا در مناطق باتلاقی و با ماسک ضد شیمایی

کشف پیکر شهدا در مناطق باتلاقی و با ماسک ضد شیمایی
پنج‌شنبه 13 مهر 1396 - 12:10

فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از کشف پیکر شهدای تازه تفحص شده در مناطق پر مین، باتلاقی و با ماسک ضد سلاح شیمایی خبر داد.

العالم- ایران/ فرهنگی

سردار سید محمد باقرزاده پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین استقبال از ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده در مرز بین المللی شلمچه اظهار کرد: عملیات اخیر یکی از دشوارترین عملیات بود چون در مناطق باتلاقی غرب اروند انجام شد.

وی افزود: ۳۰ شهید از این شهدا در زمین باتلاق کشف و تعدادی نیز در مناطق کاملا نامشخص از نظر عوارض زمین شناسی کاووش شدند که گروه تفحص با گمانه زنی موفق به کشف این پیکرهای مطهر عملیات رمضان در منطقه کتیبان شد.

فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح همچنین از کشف پیکر شهدا با ماسک های شیمایی و در زمین های پر خطر خبر داد و گفت: بخشی دیگر از شهدا نیز در منطقه پرخطر و آلوده به مین زویدات تفحص شد که مشخص بود تا آخرین لحظه ماسک های ضد سلاح های شیمیایی را به همراه داشتند.

وی افزود: کشف شهدا با این کیفیت نشان می داد که دشمن در این منطقه از سلاح های شیمایی استفاده کرده بود.

سردار باقرزاده با یادآورشدن اینکه این ۱۱۹ شهید در سه عملیات رمضان، کربلای ۴ و زویدات به شهادت رسیدند، ادامه داد: ۵۳ شهید از این ۱۱۹ شهید از شهدای ژاندارمری هستند که آمدنشان با آغاز هفته نیروی انتظامی تقارن یافت و توسط نیروهای ناجا مورد استقبال قرار گرفتند.

وی ازبرگزاری مراسم استقبال امشب و در حسینه ثارالله سپاه اهواز خبر داد و در ادامه اظهار کرد: این پیکرهای برای شناسایی به تهران اعزام می شوند که امیدواریم تا دهه آخر ماه صفر شناسایی شوند و اطلاعات تکمیلی در خصوص شناسایی و تدفین متعاقبا اعلام می شود.

سردار باقرزاه با تاکید بر ادامه تفحص در سطح گسترده در عراق، از آغاز دور جدیدی از عملیات تفحص در ۴۰ کیلومتری نوار مرزی خبر داد و اظهار کرد: در منطقه عمومی مندلی که حدفاصل منطقه عملیاتی مسلم بن عقیل و عملیات کربلای ۶ در ارتفاعات کسکه تا در محور سومار که به طور تقریبی در ۴۰ کیلومتری نوار مرزی عملیات تفحص انجام خواهد شد.

وی افزود: با مقامات عراقی توافق  شده که عملیات کاووش از ۲۲ مهر آغاز شود.

مهر 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها